Birželio 27 d. 10–11 val. VU Ekonomikos fakultete įvyko baigiamasis mokymų „Atvirojo ir e. mokymosi kursų projektavimas ir diegimas“ susitikimas. Jame aptarti mokymosi rezultatai ir dalyviams, sėkmingai įvykdžiusiems visus mokymų reikalavimus, įteikti tai liudijantys pažymėjimai.
Mokymai prasidėjo birželio 6 d. įvadiniu susitikimu, kuriame pristatyta mokymų programa ir skaityti pranešimai apie nuotolinį ir mišrų mokymąsi bei VU virtualią mokymosi aplinką (VMA) kaip vieną iš šio mokymosi tipo priemonių. Į mokymus užsiregistravo per 30 VU dėstytojų, iš jų 15 sėkmingai įvykdė visus reikalavimus ir gavo pažymėjimus. Mokymams vadovavo VU ESEC vyr. specialistas dr. P. Abarius. Mokymai vyko nuotoliniu būdu.
Baigiamąjį susitikimą pasveikino VU Elektroninių studijų ir egzaminavimo centro (ESEC) direktorius S. Preidys. Pasak jo, „labai malonu, kad nuotolinio mokymo būdas mūsų dėstytojams pasirodė patrauklus. Galbūt tai ir yra suprantama – juk studijuojant šiuo būdu galima pasirinkti patogų studijų tempą, laiką ir vietą.“
„Mokymais siekta padėti dėstytojams išmokti analizuoti tikslinės mokymosi grupės poreikius ir projektuoti, konstruoti, bandyti ir tobulinti e. mokymosi modulius. Dėstytojai mokėsi kurti elektroninio mokymosi objektus, iš kurių susideda elektroninio mokymosi moduliai. Mokymai organizuoti mišriuoju elektroninio mokymosi būdu, tačiau pagrindinis darbas buvo nuotolinis mokymasis (tik 2 užsiėmimai, įvadinis ir baigiamasis vyko auditorijoje). Profesoriai, docentai ir lektoriai parengė projektus ir pagal juos sukonstravo mokymosi objektų prototipus. Nors VU ESEC užtikrina paruoštos medžiagos sutvarkymą VU VMA Moodle, dalis dėstytojų patys valdė aplinką ir joje pateikė savo elektroninio mokymosi modulių pavyzdžius“, – teigė mokymų vadovas dr. P. Abarius.
Kalbinti VU dėstytojai tvirtino, kad mokymai jiems pasirodė įdomūs, buvo naudingi, konkretūs ir dalykiški, organizuoti patogia forma. Šie ar panašūs mokymai, pasak dėstytojų, turėtų būti rengiami ir ateityje, ir kuo daugiau.
„Esu labai dėkinga už Jūsų iniciatyvą organizuoti nuotolinio mokymo kursus VU. Kaip užsienio kalbos dėstytoja, sužinojau, kaip patobulinti savo dėstymo metodiką, suteikti studentams galimybę mokytis jiems tinkamu tempu, daugelį gramatikos užduočių atlikti namuose ir kaip pačiai negaišti laiko pratimų ar testų taisymui. Nuotolinį mokymą galėsiu taikyti kaip papildomą būdą prie kontaktinių valandų, tačiau tai tikrai turėtų pagerinti užsienio kalbos mokymosi kokybę ir intensyvumą, greičiau pasiekti norimų rezultatų“, – džiaugėsi viena iš mokymų dalyvių lekt. N. Matiukaitė.
Naujaisiais mokslo metais VU ESEC vėl pakvies dėstytojus į e. mokymosi kompetencijų ugdymo renginius. Juose daug dėmesio bus skiriama atnaujintai VU VMA Moodle v2.2 aplinkai, kurios patobulinimai leidžia lengviau pasiekti norimų ugdymo rezultatų. „VU ESEC ir toliau kvies VU dėstytojus į įvairius mokymo kursus, suteiksime galimybę studijuoti ne tik nuotoliniu būdu, bus organizuojamos ir tradicinės paskaitos bei seminarai“, – teigė VU ESEC direktorius S. Preidys.
Apie naujus dėstytojų e. mokymosi kompetencijų ugdymo renginius bus pranešta vėliau.
Komentarų: 1
2012-09-11 19:35
MoodleUniversitete pedagoginio personalo etatų yra 1347, bet tik per 30 dėstytojų (suprask keliais dėstytojais daugiau nei 30) užsiregistravo į e.mokymosi kursus.
Kaip rašo straipsnyje, kursuose mokė dirbti su Moodle sistema, bet keista, kad tik šiais metais e. mokymosi kursai pradėti rengti. Ir keista todėl, kad Moodle sistemos pirmoji versija buvo išleista 2002 m. rugpjūtį, bet universitetas pirmuosius žingsnius e. mokymosi link pradėjo žengti tik po 10 metų.
Su tokiais susidomėjusių dėstytojų skaičiais ir naujovių diegimo tempais turbūt dar daug metų turės praeiti, kol universitetas pradės vesti e-paskaitas.
Kai informacinės technologijos leidžia tiek daug, bet niekas to neišnaudoja, tai pikta skaityti ir straipsnius apie neįgalius studentus, kur nesugebama pritaikyti fakultetų pagal jų poreikius, nes mat trūksta pinigų. Bet čia tereikia paruošti sistemą, apmokyti visus dėstytojus ir pradėti tai realiai siūlyti, ir dėl to iš karto atsiras daugiau galimybių žmonėms, kurie nori mokytis, bet turi judėjimo negalią ir dėl to šiuo metu negali stoti į tam tikrus fakultetus.