Įvertinęs vienų iš geriausių aukštųjų mokyklų pasaulyje, tokių kaip Masačusetso technologijų institutas, Stanfordo, Honkongo ir Edinburgo universitetai, patirtį, Vilniaus universitetas (VU) dar daugiau dėmesio skirs bendrųjų studentų kompetencijų – kritinio mąstymo, analitikos, darbo komandoje, lyderystės ir kitų – ugdymui.
Šis uždavinys šiais metais tapo universiteto strateginio plano dalimi. Pasak projekto grupės vadovo, karjeros projektų koordinatoriaus Beno Aldakausko, augančią bendrųjų kompetencijų svarbą pastaraisiais metais patvirtina ir iki šiol atlikti tyrimai, ir darbdaviai.
„Nors VU ir yra šios srities lyderis, matome, kad turime vietos augti. Profesinės žinios naudingos siekiant gauti vieną ar kitą darbą, tačiau bendrosios kompetencijos yra toks veiksnys, kuris reikalingas norint darbą išlaikyti“, – teigia B. Aldakauskas.
Išanalizavus tarptautinę patirtį paaiškėjo, kad daugelis geriausiųjų universitetų šimtuke esančių aukštųjų mokyklų bendrąsias kompetencijas formuoja kaip savo identiteto dalį. Kartu aiškiai apibrėžtos kompetencijos ir įgūdžiai, kuriuos turi įgyti studentai, ne tik tampa pagalbiniu įrankiu dėstytojams, bet ir sudaro prielaidas absolventų bei universiteto konkurencingumui didinti.
Esminis klausimas, į kurį bus siekiama atsakyti vykdant projektą – koks yra VU absolventas ir kuo jis yra išskirtinis. Ir nors užsienio aukštosios mokyklos vadovaujasi skirtingais reikalingų kompetencijų modeliais, B. Aldakauskas pabrėžia, kad bendruomenės susitarimas dėl norimo rezultato, kaip rodo tarptautinė patirtis, yra ne tik įmanomas, bet ir būtinas.
„Aiškus apsibrėžimas, kokius studentus norime išugdyti, formuos ir mūsų tapatybę. Universitetas ir studijos neegzistuoja patys sau – esame didelėje ekosistemoje, kurioje svarbu nuolat girdėti visų pusių – studentų, dėstytojų ir darbdavių – lūkesčius. Ši ekosistema nuolat tobulėja – žengti į priekį ir stoti į vieną gretą su geriausiomis pasaulyje aukštosiomis mokyklomis norime ir mes“, – sako B. Aldakauskas.
Šiuo metu projekto grupė tęsia analizės ir parengiamuosius darbus: atliekamos tikslinių grupių – dėstytojų, darbdavių, studentų, absolventų – apklausos. Visos šios veiklos turėtų padėti sudaryti išplėstinį VU ugdomų bendrųjų kompetencijų sąrašą, kuris taps VU mokymo ir mokymosi vizijos dalimi.
Komentarų nėra. Būk pirmas!