Lietuvoje ir toliau siekiama suvienodinti Europos ir Lietuvos aukštųjų mokyklų kreditų perskaičiavimo sistemą, todėl daugiau negu 3 mėnesius buvo vykdoma apklausa, kurioje dalyvavo įvairių specialybių absolventai ir darbdaviai. Tyrimo metu buvo siekiama išsiaiškinti, kokių specialistų reikia Lietuvos darbo rinkai, ar absolventų universitete įgytos žinios atitinka darbdavių lūkesčius. Viena iš tiriamų grupių buvo medicinos specialybės absolventai, turintys šeimos gydytojų specializaciją.
Medicinos absolventų nuomone, svarbiausias įgūdis šioje srityje – vaistų išrašymas, pritaikant žinias apie jų skyrimo indikacijas, kontraindikacijas ir šalutinį poveikį, rodantį, kad būtina specialisto konsultacija ir stacionarinis gydymas. Kaip labai svarbūs profesiniai įgūdžiai taip pat buvo išskirti gebėjimai tinkamai diagnozuoti ligas, parinkti, paskirti, atlikti diagnostinius tyrimus, tinkamą gydytoją ir paciento sveikatos atstatymo būdus. Mažiausiai svarbu medicinos absolventams pasirodė visų rūšių receptų, nedarbingumo, nėštumo, gimdymų ir kitų pažymėjimų išrašymas.
Darbdaviai, vertinę darbuotojų įgūdžius, teigiamiausiai vertino gebėjimą registruoti duomenis apie ligos istoriją (surinkti anamnezę), tyrimą, diagnozę, paskirtą gydymą, tyrimus, profilaktiką, gydymo, tyrimo, profilaktikos rezultatus, paciento būklę medicininiuose dokumentuose. Buvo pastebėta, kad atėjusiems dirbti sunkiausiai sekasi išrašyti vaistus pritaikant žinias apie jų skyrimo indikacijas, kontraindikacijas ir šalutinį poveikį, indikacijas, rodančias, kad būtina specialisto konsultacija ir stacionarinis gydymas.
Kaip kiti labai svarbūs įgūdžiai buvo įvardinti bendravimo psichologija, bendravimas su pacientu tokia kalba, terminais, žodžiais, kokią jis supranta, konfliktų sprendimas ir kiti. Nemažiau svarbūs respondentams pasirodė ir tokie bendrųjų įgūdžių gebėjimai, kaip organizavimas ir planavimas, bendravimas žodžiu ir raštu, abstraktus mąstymas, informacijos analizavimas bei sisteminimas. Mažiau svarbus pasirodė įgūdis ieškoti įvairiuose šaltiniuose informacijos ir darbo kokybės vertinimas.
Apklaustieji pripažino, kad labiausiai trūksta praktinių dalykų ir įgūdžių bei bendravimo su pacientams. Be to, tarpasmeniniai ir bendravimo įgūdžiai (taip pat konfliktų sprendimas, derybos, kt.), komandinio darbo įgūdžiai ir informacinių technologijų taikymas kasdieniniame darbe yra įvardinami kaip labai reikalingi darbo rinkai, tačiau kaip itin silpni ir įgyjami labiau praktiniame darbe ir intuityviai, o ne iš studijų laikotarpio ir racionaliai juos pagrindžiant kokiomis nors žiniomis ar teorijomis. Todėl šios sritys turėtų būti tobulinamos.
Taigi šiuo metu įgyvendinamas „Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos (ECTS) nacionalinės koncepcijos parengimas: kreditų harmonizavimas ir mokymosi pasiekimais grindžiamų studijų programų metodikos kūrimas bei diegimas” projektas, savo ruožtu, padės pagerinti studijų kokybę, o konkrečiai pacientams – jis pasitarnaus siekiant, kad būtų teikiamos kokybiškesnės paslaugos ir išvengiama konfliktų, konfrontacijos.
Komentarų nėra. Būk pirmas!