Liepos 1 d. papildomų pedagogikos studijų absolventui Grigui Sakaliui buvo įteiktas ypatingas Vilniaus universiteto diplomas. Studentas neregys diplomą galės perskaityti pats, nes jis parašytas Brailio raštu.
Pats absolventas šį simbolinį universiteto žingsnį laiko smagiu ir pagarbiu gestu, nors ypatingai jo nesureikšmina ir sako, kad prieš metus gautą įprastą diplomą vertina taip pat, kaip ir ką tik gautąjį, nes jis yra toks, kaip visų kitų baigusiųjų studijas Vilniaus universitete.
G. Sakalis, baigęs istorijos bakalauro studijas Vilniaus universiteto Istorijos fakultete, toliau nusprendė, kaip iš pradžių atrodė, leistis į mažą avantiūrą ir mokytis pedagogikos. Bet iš tiesų toms studijoms ruošėsi labai rimtai.
„Dar prieš stodamas į šias studijas dalyvavau viename projekte privačioje Vaivorykštės tako gimnazijoje, kur kolektyvas atrodė draugiškas ir priimantis. Todėl dar rašydamas istorijos bakalauro darbą su mokyklos direktoriumi iš anksto susitariau dėl pedagoginės praktikos joje. Tik gavęs patvirtinimą, kad mane priims į praktiką, įstojau į pedagogikos studijas ir štai jau jas baigiau“, – pasakoja vaikinas.
Studijas Vilniaus universitete absolventas prisimena su džiaugsmu. Nors iš pradžių gal buvo sunkiau dėl studijų medžiagos prieinamumo, tačiau, gavus reikiamą įrangą, kliūčių nebekilo – tekstus lengva nuskenuoti ir perskaityti naudojantis ekrano skaitymo programine įranga.
Pedagogikos studijų metu vaikinas nekantriai laukdavo pedagogikos seminarų, kuriuose studentai keisdavosi gerosiomis praktikos patirtimis. „Tas buvo labai gerai, nes jei tau kažkas nesiseka praktikos metu, nusiramini, nes pamatai, kad kitiems gal dar labiau nesiseka, o bendramokslių sėkmės istorijos ir darbo metodai įkvėpdavo tobulinti praktinę veiklą.“
Šiuo metu Grigas planuoja imtis edukacinės veiklos socialinio verslo srityje, susijusios su Brailio raštu, bet ateityje neatmeta galimybės sugrįžti į mokyklą arba dirbti kitą su mokymu susijusį darbą.
Vilniaus universitetas yra atviras negalią turintiems studentams ir suteikia galimybę individualizuoti studijų procesą pagal dėl negalios kylančius individualius poreikius. Tai leidžia nematantiems studentams pritaikyti alternatyvias studijų formas, pavyzdžiui, studijų medžiagą ir atsiskaitymus pateikti patogiu formatu, ir taip panaikinti kliūtis geriausiai atskleisti savo gebėjimus ir sėkmingai baigti studijas.
Komentarų nėra. Būk pirmas!