Gruodžio 9–12 d. Heraklione (Graikija) susitiko 7-osios bendrosios programos projekto „Mascil“ (FP7/2013-2017) matematikos, gamtos mokslų ir pedagogų mokymo atstovai iš trylikos Europos šalių. „Mascil“ – tai modernus matematikos ir gamtos mokslų mokymas mokyklose, daug dėmesio skiriant tyrinėjimams ir susiejimui su praktinėmis veiklomis, įvairių profesijų darbais ir amatais. Lietuvoje projektą vykdo Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto mokslininkų grupė, vadovaujama profesorės Valentinos Dagienės.
Pagrindinis „Mascil“ tikslas – skatinti plačiau naudoti tyrinėjimais grįstą matematikos ir gamtos mokslų mokymą (angl. inquiry-based science teaching) bendrojo ugdymo mokyklose. Tyrinėjimais grįstas mokymasis – tai aktyvaus mokymo metodas, kai pagrindinis vaidmuo tenka mokiniui, kai sudaromos sąlygos tirti ir tyrinėti įvairius reiškinius ir procesus. Mokinys kelia klausimus, tiria situacijas, sprendžia užduotis, randa sprendimo būdą ir pateikia rezultatus. Tyrinėjimais grįstas mokymasis gali būti taikomas įvairiai, atsižvelgiant į kontekstą, tikslinę grupę ir mokymosi tikslus. Tačiau visi tyrimais grįsti mokymosi metodai turi bendrų bruožų: siekiama skatinti mokinių smalsumą, įsitraukimą ir gilesnį mokymąsi. Be to, projekto metu norima matematikos ir gamtos mokslų mokymą glaudžiau susieti su darbo pasauliu.
Susitikime aptarta projekto eiga siekiant kokybiškų rezultatų, projekto įgyvendinimas Europos šalyse ir gerosios patirties sklaida. Vienas iš svarbiausių darbo akcentų – „Mascil“ platforma, skirta mokytojų mokymuisi, idėjų ir medžiagos mainams (https://teacher-communication.mascil-project.eu). Daug dėmesio buvo skiriama platformoje pateikiamiems mokytojų mokymo pavyzdžiams, tyrinėjimu grįsto mokymo ir su darbo pasauliu susijusioms užduotims, patarimams mokytojams, kaip juos galima būtų naudoti pamokose.
Kiekviena šalis projekto partnerė yra sudariusi nacionalines patariamąsias tarybas. Aukščiausias organas yra Tarptautinė patariamoji taryba, sudaryta iš veiklių ir patyrusių ugdymo ekspertų. Lietuvai šioje taryboje atstovauja LR švietimo ir mokslo ministerijos vyriausioji specialistė Marytė Skakauskienė. Suvažiavimo metu vyko šios tarybos susitikimas. Jame daug dėmesio buvo skiriama užduočių kokybei ir mokytojų skatinimui naudotis tarptautiniais tinklais informacijos mainams.
Siekiant padėti mokytojams įgyvendinti tyrinėjimais grįstą mokymą ir glaudžiau susieti matematiką ir gamtos mokslus su darbo pasauliu, projekte vykdomos įvairios veiklos. Suvažiavime aptartas mokomosios medžiagos bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams ir mokytojų profesiniam tobulinimui rengimas. Mokytojams skirtą medžiagą numatoma paskelbti 2014 m. viduryje. Mokymosi medžiaga ir metodai bus parengti būsimiems ir jau mokykloje dirbantiems mokytojams. Metodai bus pritaikyti ne tik pagal mokytojų poreikius, bet ir atsižvelgiant į socialinį kontekstą. Tai sudarys sąlygas mokytojams apmąstyti savo mokymo(si) praktiką, sužinoti apie inovatyvius metodus, kuriuos mokytojai galės taikyti mokydami, atsižvelgiant į šalių vertinimo sistemas, mokymo programas ir kitus ypatumus. Projektas teiks ilgalaikę paramą mokytojams.
Projekto metu planuojami informaciniai renginiai, mokinių konkursai, apskritojo stalo diskusijos, siekiant informuoti apie tyrimais grįstą matematikos ir gamtos mokslų mokymą(si) kuo didesnę auditoriją. Tikslinės grupės apima mokytojus, mokytojų rengėjus, tėvus, mokinius, studentus, švietimo politikus.
Komentarų: 1
2013-12-19 13:25
ArvydasNoreciau paklaust del programos projekto “Mascil” pavadinimo ,ar tai hebrajisko zodzio “משכיל” /maskil/ kilmes ar kita.