Atlikus chemijos studijų krypties profesinės veiklos lauko tyrimą, paaiškėjo, kad darbdaviai didžiosios dalies šios srities absolventų universitete įgytą kvalifikaciją vertina gerai ir labai gerai (71 proc.), o vienomis svarbiausių laiko tokias bendrąsias kompetencijas kaip žinių pritaikymas praktikoje, dalykinių žinių bagažas, organizuotumas, abstraktus mąstymas ir dėmesys kokybei. Tai atskleidė daugiau nei 3 mėnesius vykdytas iki šiol Lietuvoje didžiausias profesinės veiklos lauko tyrimas, kuriame, be chemijos specialistų, dalyvavo dar septynioms skirtingoms studijų kryptims atstovaujantys absolventai ir darbdaviai. Buvo siekiama išsiaiškinti, kokių specialistų reikia Lietuvos darbo rinkai, ar absolventų universitete įgytos kompetencijos atitinka darbdavių lūkesčius.
Tyrimas parodė, kad vienos iš tiriamų grupių – chemijos – darbdaviai iš dalykinių kompetencijų labiausiai vertina absolventų gerą darbų saugos cheminėse laboratorijose išmanymą, gebėjimą naudotis jose esančia įranga ir savarankiškai atlikti standartines cheminių medžiagų sintezes bei analizes. Kaip vienas svarbiausių išskirtas ir gebėjimas taikyti kitų dalykų žinias, sprendžiant chemijos teorines ir praktines problemas.
Chemijos absolventai, patys vertindami pasirengimą darbo rinkai ir savo darbo pradžią įmonėse, pabrėžė, kad praktinis pasirengimas šioje srityje nėra visa apimantis, tačiau chemijos specifika yra labai plati. Todėl, jų nuomone, fiziškai per 4 metus nėra įmanoma parengti studentų visoms chemijos kryptims. Tačiau tai nekliudo įsidarbinti ir sėkmingai dirbti, nes išmokti dirbti su specifine aparatūra yra tik laiko klausimas. Būsimos ar atnaujinamos chemijos studijų krypties studijų programos kūrėjams bakalaurai pasiūlė įvesti „filtrą” stojantiesiems į chemiją – nustatyti aukštesnį įstojančiųjų balą. Tai, jų nuomone, turėtų pritraukti labiau motyvuotą jaunimą.
Toliau dirbantiems projekto ekspertams šie rezultatai padės įgyvendinti vieną pagrindinių projekto tikslų – pereiti nuo tradicinio Lietuvoje studijų modelio, pabrėžiančio žinias ir studijų programos turinį, prie kompetencijomis grįstų studijų programų kūrimo, akcentuojant orientaciją į studentą ir jo darbo krūvį, įgyjant darbo rinkai svarbias kompetencijas. Chemijos profesinės veiklos lauko tyrimas atliktas įgyvendinant projektą „Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos (ECTS) nacionalinės koncepcijos parengimas: kreditų harmonizavimas ir mokymosi pasiekimais grindžiamų studijų programų metodikos kūrimas bei diegimas”. Tyrimas buvo sudarytas iš kiekybinės atitinkamo profesinės veiklos lauko darbdavių apklausos, fokusuotų diskusijų su aukštųjų mokyklų absolventais grupių, kokybinių interviu su darbdaviais.
Komentarų nėra. Būk pirmas!