Šių metų pavasario semestro studijas Vilniaus universitete (VU) praturtino alternatyvi studijų įgyvendinimo forma – mišraus mokymosi (angl. blended-learning) moduliai. Tai toks būdas, kai studijose derinami tradicinis ir nuotolinis mokymo(si) stiliai. Pirmieji mišraus mokymosi moduliai „Klasikinė etika ir modernioji lyderystė“ ir „Europos istorija: epochos ir regionai“ užgimė bendrosiose universitetinėse studijose (BUS), o rudens semestrui bus pasiūlytas „Verslo ekonomikos“ modulis studijų programose „Ekonomika“ ir „Vadyba ir verslo administravimas“. Ir nors universitete toks būdas dar tik skinasi kelią, o didžioji dalis vykdomų modulių organizuojami tradicine auditorine forma, virtuali mokymosi aplinka (VMA) ir mišraus mokymosi modulių teikiami privalumai, tikimasi, paskatins ir daugiau dėstytojų įsitraukti ir pritaikyti dėstomus dalykus.
Įdomiau ir dėstytojui, ir studentui
BUS modulio „Klasikinė etika ir modernioji lyderystė“ koordinuojanti dėstytoja asistentė dr. Renata Bikauskaitė pripažino, kad parengti išskirtinį modulį ją paskatino noras efektyviau ir įdomiau skaityti savo kursą. Tuo tarpu dr. Nerijus Babinskas, BUS modulio „Europos istorija: epochos ir regionai“ autorius, tikino, kad pasiūlymas parengti mišrios metodikos modulį sudomino dėl galimybės praplėsti metodinį ir technologinį dėstytojo akiratį.
Modulių rengėjai džiaugiasi, kad ruošdami alternatyvios įgyvendinimo formos kursus jie buvo paskatinti permąstyti ir patobulinti struktūrą, tikslą, studijų ir vertinimo metodus. Teko labiau įsigilinti ir į kartais dėstytojus dar vis gąsdinančias VMA galimybes. Abu rengėjai pažymėjo, kad nerimauti nevertėtų: VU Elektroninių studijų ir egzaminavimo centras (ESEC) ir Studentų akademinių reikalų skyrius organizuoja kelių lygių VMA mokymus, kuriuose dėstytojai yra supažindinami su sistemos galimybėmis ir mišraus mokymosi modulio rengimo metodika bei įvairiomis subtilybėmis.
„Dėstyti mišraus mokymosi forma yra gerokai įdomiau nei tradiciniu auditoriniu būdu dėl didesnės veiklos įvairovės: mažiau auditorinių valandų, bet gyvas kontaktas su studentais išlieka, reikia ieškoti nestandartinių sprendimų, improvizuoti, eksperimentuoti, daugiau kūrybinės laisvės įgyvendinant išsikeltus tikslus“, – patirtimi dalijasi dr. N. Babinskas.
Tuo tarpu dr. R. Bikauskaitė išskiria šiuos mišrios metodikos modulių privalumus: „Kol kas pastebiu, kad studentai turi įdėti daugiau pastangų savarankiškai mokytis ir atlikti užduotis. Anksčiau tiems, kas paskaitų nelankydavo, būdavo lengviau. Ir atvirkščiai: matydavau, kad nemažai jų apgailestaudavo negalėdami dalyvauti paskaitose, o dabar jie turi galimybę labiau įsigilinti į medžiagą, darydami atitinkamas užduotis, ją labiau įsisavinti. Taip pat dabar galiu objektyviau įvertinti savo studentus, nes matau, kas dirba, o kas ne, kaip dirba. Paprasčiau su jais kontaktuoti, palaikyti diskusiją.“
Patarimai kolegoms
Galvojantiems rengti mišrios metodikos modulius dėstytojai pataria kaupti internete skelbiamus mokymosi šaltinius, labai gerai apgalvoti dėstomo kurso struktūrą ir nevengti konsultuotis su ESEC specialistais. Šiuolaikinis pasaulis sparčiai keičiasi, o mišraus mokymosi būdas sudaro galimybes studentams studijuoti įsitraukus ir taikant modulyje sukurtą mokymosi aplinką, derinant tradicines paskaitas ir seminarus su šiuolaikiniais mokymosi metodais.
E. studijų plėtra
Siekiant didinti studijų tarptautiškumą VU, pagal 2018–2020 m. strateginio veiklos plano strateginę kryptį „Tarptautinės magistrantūros plėtra“ planuojama mišraus mokymosi būdą įgyvendinti rengiamose ir jau įgyvendinamose magistrantūros studijų programose anglų kalba. E. studijos tampa vienu iš tarptautiškumo įgyvendinimo elementų, padedančiu kurti kultūriškai įvairesnę ir studentui patogesnę studijų aplinką.
Mišraus mokymosi modulių įgyvendinimu susidomėjusius dėstytojus maloniai kviečiame šiais klausimais kreiptis į Studentų akademinių reikalų skyriaus konsultantę Ingą Baranauskaitę tel. 268 7076 arba el. paštu inga.baranauskaite@cr.vu.lt.
Komentarų nėra. Būk pirmas!