Išleista docento Nerijaus Mileriaus monografija „Apokalipsė kine: filosofinės prielaidos“. Apokalipsės vizijos jau seniai peržengė religijos ribas ir tapo pasaulio pabaigos industrijos dalimi. Mileriaus monografijoje dėmesys sutelkiamas į kinematografinį pasaulio pabaigos aspektą ir statusą, kuris pasaulio pabaigos vizijoms suteikiamas žanrinės formulės filmuose ir šią formulę atmetančiame autoriniame kine.
Žanrinis apokalipsės kinas skirtinguose kontekstuose transformuojasi į vaizduotės kolonizavimo strategijas, atminties naratyvų formavimą ar perkonstravimą, ateities užvaldymo ir nukenksminimo įrankius, politinę ir patriotinę propagandą, kasdienybės kaip utopinės siekiamybės atodangos būdą, kasdienės rutinos in corpore ir kiekvieno kasdienio produkto skyrium reklamą. Paradoksalu, kad tokia apokalipsės kino funkcijų įvairovė perteikiama gana paprasta siužetine formule, kuri varijuojant tik detalėmis reprodukuojama iš vieno kino filmo į kitą. Kritikuodamas reginio industriją ir apokalipsę kaip teleįvykį, žanro ribas peržengiantis kinas suteikia apokalipsės tematikai skirtingas prasmes – politinio aktyvizmo ar pasipriešinimo žanriniame kine propaguojamai tariamo nemirtingumo distribucijai. Šiandienos apokalipsės kine „hegemoninio“ dominuojančio kino vietą jau seniai užėmė žanrinis apokalipsės kinas, taigi jam oponuojantys filmai priešinasi pasaulio pabaigos industrijai ne kaip apokalipsės „vulgarizacijai“, bet kaip dominuojančiai formai.
Monografija skirta filosofijos, kino, vizualumo, kultūros studijų specialistams, taip pat visiems, besidomintiems kino filosofijos ir teorijos klausimais. Ji yra LMT finansuojamo ir VU RSTC vykdyto projekto „Filosofiniai kino meno tyrimai: teorinės prielaidos, metodai,
uždaviniai“ (projekto Nr. MIP-115/2011) rezultatas.
Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2013, 254 p., ISBN: 978-609-459-233-1.
Komentarų nėra. Būk pirmas!