Vykdant Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros projektą „Inovatyvaus verslo kūrimo skatinimas“, universitete įsteigtos 5 įmonės. Kalbiname Fizikos fakulteto Radiofizikos katedros darbuotoją dr. Saulių Rudį, su sūnumi Mantautu įsteigusį įmonę „Eteronas“, kuriančią minimaliai matomas palydovines antenas.
Kas paskatino įkurti įmonę?
Gimė idėja ir kaip tik tuo metu MITA paskelbė apie INOVEKS projektą – taip jau sutapo. Atsiradus projektui buvo kur kas lengviau apsispręsti, nes turėjome daug abejonių, ar sugebėsime viską padaryti, ar pakaks savų lėšų. Aš atsakingas už techninę dalį, dirbu Fizikos fakultete. Mantautas, baigęs ISM, tarptautinį verslą ir komunikaciją, atsakingas už projekto komercinę dalį. Įsitraukus į projektą sumažėjo finansinių rūpesčių. Galėjome įsigyti reikalingų medžiagų, paslaugų, kurių didžiąją dalį kompensavo MITA.
Kokie buvo didžiausi sunkumai?
Sudėtingiausia buvo formalioji dalis. Reikėjo įdėti nemažai pastangų norint pagrįsti savo idėją, parodyti, kad ji verta dalyvauti projekte, pateikti skaičiavimus. Teko atlikti ir visus įmonės registravimo formalumus.
Kiek pasistūmėjote?
Produktas – speciali palydovinė antena – jau sukurtas. Dabar rengiame tinklalapius, kad galėtume jį pristatyti potencialiems vartotojams. Bandysime kreiptis ne tiesiogiai į vartotoją, o į verslininkus, užsiimančius palydovinių antenų montavimu. Jie jau turi savo klientus, išmano vietinę specifiką, todėl manome, kad toks modelis mums bus naudingesnis. Žinoma, galime ir tiesiogiai bendrauti su galimais vartotojais, bet šios antenos montavimas reikalauja žinių ir kvalifikacijos. Ne kiekvienas žmogus gali pasistatyti palydovinę anteną pats, o su mūsų antena dar daugiau specifikos.
Ar tikitės komercinės naudos?
Žinoma, kitaip gal nebūtume pradėję projekto. Komercinė nauda – visada rizikingas reikalas. Mums atrodo, kad kuriamas produktas puikus ir reikalingas, bet jo savikaina didesnė nei paprastos palydovinės lėkštės. Klausimas – ar galutinį vartotoją patrauks kainos ir produkto savybių derinys. Jei produkto savybių derinys bus vertingesnis nei aukštesnė kaina, tada produktas bus sėkmingas.
Lietuvoje tipines palydovines antenas draudžiama montuoti ant paveldo objektų. O mūsų anteną galima sumontuoti ant paveldo objekto, ir ji negadintų vaizdo. Tik ne visiems tokios antenos aktualios ir reikalingos.
Kaip geriau dirbti, vienam ar su kolektyvu?
Turėti kolektyvą visada gerai, bet tai ir didelė atsakomybė, nes jį reikia išlaikyti. Kartais pajamų paieška gali atimti daugiau laiko nei idėjos generavimas ir darbas kuriant produktą. Taigi yra savų pliusų ir minusų. Mes nusprendėme pradžioje verstis savo jėgomis.
Ar sunku suderinti mokslą ir verslą?
Gana sunku, nes tai atima daug laiko, reikalauja daug pastangų. Bandome derinti mokslinę ir komercinę veiklas ir tikimės, kad pavyks, nors galimi ir kiti veiklos scenarijai. Galima šį verslą įsukus bandyti parduoti, jei sugebėsime jį organizuoti taip, kad būtų patrauklus pirkėjui. Tada galima imtis kitos idėjos, nes ši – tik viena iš daugelio idėjų, kurias galima plėtoti. Projekte pristatėme ir dar vieną idėją – apie mobiliųjų telefonų signalų blokavimą. Esame pasiūlę keletą originalių sprendimų, bet mums nepavyko. Prieš pat Naujuosius metus galėjome įgyvendinti nedidelį projektą, kuris idealiai mums tiko, atitiko mūsų pristatytą slopintuvų projektą, bet terminai buvo per trumpi, o mes net įrangos dar neturėjome, neturėjome ir Ryšių reguliavimo tarnybos leidimų.
Kuo Jūsų įmonė ypatinga, unikali?
Tai, ką mes darome, yra nišinis produktas – panašių į mus nėra. Nesitikime, kad bus masiškai pereita prie tokių antenų. Šis produktas brangesnis nei įprastinė palydovinė masinės gamybos antena. Produkto kainą kelia naudojamos medžiagos, be to, kiekviena antena – individuali, pritaikyta konkrečiam pastatui. Ji turi unikalų raštą, kuris priklauso nuo pastato ir palydovo orientacijos, pastato koordinačių. Galimi du šios antenos variantai – standartinis, kai palydovinis konverteris yra arti, ir kai jis toli. Tuomet reikia į konverterį integruoti papildomą lęšį.
Plokščia ir minimaliai matoma antena – mūsų produkto privalumas. Tai esminis dalykas, kuris turėtų kompensuoti kiek aukštesnę kainą.
Komentarų nėra. Būk pirmas!