„Šiais laikais vienintelė reklamų problema – jų yra daug, todėl sunkiau sudominti žmogų. Tu gali pasakoti ilgai, bet turi tik kelias sekundes atkreipti dėmesį“, – sako reklamos agentūros „TRUTH.“ strategijos direktorius Tomas Bartninkas, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto (VU KF) partnerystės docentas. Kuo išskirtinė reklamos sritis ir ko tikėtis leidybos ir reklamos studijose, pasakoja VU KF dėstytojai, specialistai ir studentai.
Reklamai reikia drąsių žmonių
Ilgametę patirtį reklamos srityje turintis T. Bartninkas teigia, kad kiekvienos reklamos principas yra vienodas – reikia žinoti, ką norime pasakyti, ir sugalvoti, kaip tai pasakyti originaliai.
„Dažniausiai tai, ką norime pasakyti, būna nuobodu, neįdomu ir todėl žmonės į mus nekreipia dėmesio. Reikia skirti daug energijos, kad perduotume žinutę nenuobodžiai. Turi būti mintis ir labai įdomi jos išraiška“, – apie efektyvią reklamą kalba specialistas.
Būdamas vienas iš VU KF dėstytojų ir specialistų, dėstančių leidybos ir reklamos studijų programos studentams, T. Bartninkas sako, kad paskaitose studentams siekia įkvėpti drąsos, paskatinti iniciatyvumą.
„Man patinka jauni žmonės, nes jie yra drąsūs, nebijo kvestionuoti, nebijo klausti. Aš stengiuosi, kad jie išeitų dar drąsesni“, – sako reklamos specialistas.
Studijų programa kūrybingiems
VU KF vykdoma leidybos ir reklamos studijų programa suburia kūrybingus, smalsius, idėjų turinčius studentus, kuriuos domina platus komunikacijos pasaulis.
„Programos tikslas – parengti specialistus, kurie be didelių sunkumų galėtų rasti sau vietą leidyboje, reklamoje ir kitose kultūrinių industrijų srityse, kurios yra susijusios su leidyba ir reklama, taip pat – įvairiose valstybinėse ir verslo institucijose“, – pasakoja Leidybos ir reklamos studijų programos komiteto pirmininkas prof. Remigijus Misiūnas.
Studentai, baigę leidybos ir reklamos studijų programą, įgyja daug žinių. Jie geba organizuoti ir valdyti informacijos ir komunikacijos procesus, kvalifikuotai atlikti leidybai būdingą vadybinę, verslo, finansinę, informacinę, rinkodaros, reklamos, projektų vadybos veiklas.
„Baigus studijas karjeros galimybės priklauso nuo pačių absolventų. Ar jūs norite būti samdomas darbuotojas, ar norite, kad tai būtų jūsų gyvenimo būdas? Turime, kas renkasi samdomo darbuotojo karjerą ir užima įvairias pozicijas, o turime ir tokių, kurie kuria savo verslą ar pasiekia direktoriaus poziciją“, – apie karjeros galimybes baigus leidybos ir reklamos studijas pasakoja prof. R. Misiūnas.
Plačios karjeros galimybės
Leidybos ir reklamos studijų programos studentai turi daug galimybių studijų metu susipažinti su reklamos ir leidybos procesais iš arčiau – ne tik paskaitose ir seminaruose, bet ir atlikdami praktikas. Jų metu studentai dažnai ne tik pasisemia patirties ir pritaiko teorines žinias praktikoje, bet ir atranda savo darbo vietą.
„Prie leidyklos prisijungiau dar pirmaisiais studijų metais. Susižavėjusi jų leidžiamomis knygomis, nutariau parašyti laišką ir „įsiprašyti“ į praktiką. Iki šiol sunku patikėti, kad manimi pasitikėjo ir nutarė surizikuoti priimdami į komandą pirmakursę. Po kelių mėnesių man pasiūlė leidykloje likti jau nebe kaip praktikantei, o kaip darbuotojai“, – apie savo karjerą leidykloje „Dvi tylos“ pasakoja leidybą ir reklamą studijuojanti Adelė Galdikaitė.
Studentė pataria nebijoti prašytis atlikti praktiką į tas įmones, kurių veikla žavitės: „Tai, kad esate dar tik pirmakursis ar neseniai pradėjęs savo karjeros kelionę, nereiškia, kad negalite būti naudingas įmonėms ir kad jūsų nepriims. Manau, kuo anksčiau pradėsite dirbti pagal specialybę ir kaupti žinias, tuo bus lengviau ateityje, jau pabaigus studijas“, – mintimis dalijasi A. Galdikaitė.
Ji pataria rinktis leidybos ir reklamos studijų programą visiems, kuriuos domina kūrybiškas darbas, mėgstantiems ieškoti netikėtų sprendimų, kurti, besidomintiems literatūra, leidybos sritimi, vizualiuoju menu, rinkodara, komunikacija, grafiniu dizainu.
„Šią programą sudaro dvi disciplinos: leidyba ir reklama. Tačiau kaip ir žodžiui reikia vaizdo, o vaizdui – žodžio, taip ir šios dvi sritys labai susijusios. Tad jei labiau linkstate į reklamos, o ne leidybos pusę ir atvirkščiai, neišsigąskite, šios sritys labai organiškai dera kartu“, – sako A. Galdikaitė.
Komentarų nėra. Būk pirmas!