Tarptautinė komanda, kurią sudaro tyrimų, mokymo ir medijų ekspertai, sukūrė interaktyvų kalbų mokymosi portalą dvikalbiams vaikams ir jų kitakalbiams tėvams mokytis lietuvių, čekų, lenkų kalbų. Atsižvelgiant į mokinių specifiką – dvikalbystę – pagal specialią metodiką sukurtos kalbos mokymo ir mokymosi užduotys.
Lietuvių, čekų, lenkų kalbų vaikai, augantys dvikalbėse šeimose, ir jų kitakalbiai tėvai skatinami mokytis interaktyviai, per žaidimus, siejant mokymo medžiagą su nuo amžiaus priklausomomis domėjimosi sritimis. Nuo gruodžio mėnesio oficialiai startuos projekto žaidimų platforma, kurioje visi norintys galės trejus metus mokytis kalbų nemokamai.
Ankstyvojo kalbų mokymo(si) pranašumai
Atlikus dvikalbių vaikų, jų tėvų ir mokytojų poreikių analizę nustatyta, kokie gebėjimai turėtų būti skatinami, kaip tėvai turėtų padėti savo vaikams mokytis kalbų, koks mokymosi būdas tinkamiausias. Rengiant mokymo(si) medžiagą kiekvienos amžiaus grupės vaikams remtasi ir bendraisiais vaikams skirtais užsienio kalbų mokymo planais.
Siekiama, kad mokytis kalbų mokiniams būtų smagu. Tai yra viena iš svarbių sėkmingo ankstyvojo kalbų mokymosi sąlygų. Todėl žaidimų platformoje siūlomi: įtraukiantys žaidimai, žaismingi paveikslėliai, skatinantys ne tik fantazuoti, bet ir kalbėti; klausymosi ir skaitymo užduotys, skatinančios mokytis žodžių jungimo ir kalbos struktūros taisyklių.
Mokymo(si) žaidimais siekiama skatinti laisvai reikšti mintis, plėsti vaikų žodyną įvairiais posakiais ir frazėmis, skatinti vartoti formaliojo ir neformaliojo stiliaus kalbą.
Tam, kad ankstyvas mokymas(is) būtų sėkmingas, svarbu, kad tėvai padėtų ir palaikytų vaikus, vaikai teigiamai vertintų kalbą ir išdrįstų ją vartoti, tėvai nuolat arba bent tam tikrose kasdienėse situacijose su savo vaiku kalbėtų savo gimtąja kalba, o vaikai nuolat turėtų iš ko mokytis – mokymosi medžiagos.
Dvikalbių vaikų ankstyvas kalbų mokymasis turi daug pranašumų. Iki paauglystės vaikai įsisavina antrąją kalbą savaime, jei su vienu iš tėvų nuolat bendrauja šia kalba. Tyrimai rodo, kad dvikalbiai vaikai turi geresnę atmintį ir gali greičiau išspręsti įvairias užduotis. Nekyla abejonių, kad dvikalbystė ir dviejų kultūrų supratimas teikia daugiau galimybių mokantis, studijuojant, siekiant tarptautinės profesinės karjeros.
Kalbos mokysis trijų amžiaus grupių vaikai
Ikimokyklinukai
Kursas skirtas ikimokyklinio amžiaus vaikams, kurie dar nemoka skaityti ir rašyti. Jie galės spręsti galvosūkius, žaisti žaidimus: turės rasti ir pakartoti žodžius, sakinius, kartu su mamyte ar tėveliu pagal vaizdingus paveikslėlius pasakoti savo sukurtas istorijas.
5—9 metų vaikai
Kursas skirtas 5—9 metų vaikams, kurie mokosi ar jau moka skaityti ir rašyti. Šiame kurse jie mokysis žaismingai iš raidžių sudaryti žodžius, spręs įvairius galvosūkius, atliks kalbos užduotis, kur svarbiausia – gerai įsiklausyti.
10—13 metų vaikai
Kursas skirtas 10—13 metų vaikams. Čia jie atliks klausymo užduotis, drauge su superherojais spręs galvosūkius, rašys nedidelės apimties tekstus.
„Heuropa!“ – tai fantazijos šalis
Interaktyvus kalbų mokymosi portalas – Europos Sąjungos remiamo projekto „Heuropa!“ rezultatas. Projekte dalyvauja tarptautinė komanda, kurią sudaro tyrimų, mokymo ir medijų ekspertai: Vilniaus universiteto, Prahos Karlo, Dresdeno Technikos universiteto mokslininkai, Krokuvos, Paryžiaus, Londono kalbų mokymo centrų atstovai, profesionalūs garso įrašų studijų, dizaino specialistai, dailininkai. Vilniaus universitetui atstovauja Kauno humanitarinio fakulteto Lietuvių filologijos katedros docentės dr. Saulutė Juzelėnienė ir dr. Rita Baranauskienė.
„Heuropa!“ siūlo kalbos mokymosi platformą trijų amžiaus grupių vaikams. Šios fantazijos šalies personažai padeda mokytis kalbų linksmai, nerūpestingai, be įtampos ir smurto. „Heuropos!“ kalbos kursus sudaro daugybė trumpų žaidimų ir pratimų. Fantazijų kupinos linksmos istorijos, vaizdingos iliustracijos, įdomūs personažai motyvuoja vaikus mokytis, kviečia kalbėti ir atpasakoti.Todėl kalbų mokymasis tampa pramoga visiems.
Tėvai ir mokytojai „Heuropos!“ tinklaraštyje ras naudingų patarimų, mokymo(si) idėjų ir užduočių. Kalbų mokymo platformoje teikiami mokymo(si) žaidimų metaduomenys, todėl žaidimus galima rinktis pagal temą, kalbos vartojimo lygį, kalbos funkcijas ir struktūrą, tad tėvai ir mokytojai vaikams savo nuožiūra gali sudaryti individualų mokymosi kursą. Mokytojai skatinami pateiktą kalbų mokymo medžiagą (užduotis, pratimus) naudoti per pamokas.
Pavadinimas „Heuropa!“ siejamas su dviem žodžiais Europa ir žymiuoju Archimedo šūkiu Heureka!, todėl tikimasi, kad tiek maži, tiek dideli „Heuropos!“ vartotojai visoje Europoje, mokydamiesi kalbų per žaidimus, patirs atradimo džiaugsmą.
Komentarų: 2
2013-11-12 11:34
TttKuo skiriasi nuo Duolingo?
2013-11-13 20:57
RitaĮdomu būtų daugiau sužinoti apie kalbų mokymo portalą Duolingo. Kuo jis grįstas, kam skiriamas. Tada ir atsakyti būtų galima konkrečiau.