Vilniaus universiteto Informacinių technologijų taikymo centras (ITTC) atliko apklausą apie savo teikiamų IT paslaugų kokybę. 2011 m. gruodžio antrojoje pusėje buvo apklausti 1056 VU studentai ir 304 darbuotojai. Šios apklausos rezultatus komentuoja ITTC direktorius Marijus Jurgutis.
Ką siekėte išsiaiškinti šia apklausa?
Norėjome sužinoti, ką universiteto darbuotojai ir studentai žino apie ITTC teikiamas elektronines paslaugas, kuriomis iš jų ir kaip dažnai naudojasi. Buvo svarbu išsiaiškinti, kokia yra esamų paslaugų kokybė ir ar pakanka apie jas informacijos. Taip pat siekėme gauti pastabų apie esamas paslaugas ir išsiaiškinti, kokių naujovių naudotojai tikisi.
Kokios šios apklausos išvados, rezultatai?
Vis dar yra nusiskundimų dėl IS programų suderinamumo su įvairiomis interneto naršyklėmis. Reikia pažymėti, kad Studento elektroninė darbo vietos programa gerai veikia visose naršyklėse. Kitos IS programos, skirtos darbuotojams, pagal galimybes yra atnaujinamos ir pritaikomos įvairioms naršyklėms. Reikia neužmiršti, kad VU informacinės sistemos programos buvo pradėtos kurti daugiau nei prieš dešimt metų. Per tą laiką sukurta dešimtys įvairių programų, kai kurių jų autoriai nebedirba ITTC, todėl atnaujinimo procesas yra gana skausmingas ir lėtas. Būtų galima pagalvoti apie visai naujos Studijų IS versijos sukūrimą arba įsigijimą, bet tam reikia daug finansinių resursų, kurių nėra taip lengva gauti. Kita vertus, visi VU darbuotojai gali naudotis IE, kadangi universitetas turi „Microsoft“ programinės įrangos licencijų paketo prenumeratos sutartį, pagal kurią MS Windows, Office ir kitomis pakete esančiomis programomis galima naudotis visose universitete įrengtose kompiuterinėse darbo vietose ir darbuotojų asmeniniuose kompiuteriuose.
Dalis VU el. pašto naudotojų skundžiasi nepakankamais VU el. pašto serveryje skiriamais resursais (250 MB studentams ir 300 MB darbuotojams). Problemų galėtų kilti tiems, kurie naudojasi tik žiniatinklio paštu ir kaupia didelius archyvus. Tokiu atveju siūlytume naudotis klientinėmis elektroninio pašto programomis (Mozilla Thunderbird, MS Outlook ir kt.) ir archyvuoti laiškus savo kompiuteryje, nesaugant jų ilgą laiką el. pašto serveryje.
Nedaug VU bendruomenės narių žino apie automatines studentų ir darbuotojų el. pašto konferencijas. Šiuo metu darbuotojų el. pašto konferencijos gali būti kuriamos pagal pačius įvairiausius duomenų bazės požymius: padalinį, personalo grupę, pareigybę ir t. t. O studentų el. pašto konferencijos gali būti kuriamos pagal studijų formą, rūšį, kursą, grupę ar kitus požymius. Tokių konferencijų administratoriui nereikia tvarkyti dalyvių sąrašo – trūkstami dalyviai pridedami, o nereikalingi pašalinami automatiškai. El. pašto konferencijos užtikrina operatyvesnį VU darbuotojų, VU studentų tarpusavio bendravimą, studentų bendravimą su dėstytojais bei dekanatų darbuotojais, užtikrina galimybę operatyviai siųsti svarbią informaciją.
Norėtųsi pabrėžti, kad „Eduroam“ belaidis tinklas padaliniuose yra kuriamas bendra padalinio ir ITTC iniciatyva. ITTC teikia prieigos prie belaidžio tinklo autentifikavimo paslaugas, padeda parengti belaidžio tinklo projektą, konsultuoja įsigyjant ir diegiant įrangą, tačiau įrangos įsigijimą turi inicijuoti ir finansuoti pats padalinys.
Ne visi universiteto darbuotojai žino, kad yra galimybė naudotis antivirusinėmis programomis, kurias universitetas įsigyja centralizuotai visiems darbuotojams. Čia aktyviau turi veikti padalinių lokalių tinklų ir licencijų administratoriai, kurie geriausiai žino padalinio darbuotojų poreikius ir kuriems yra pateikiama visa informacija apie kompiuterių programas su universitetinėmis licencijomis ir sudaryta galimybė gauti šių programų diegimo CD kopijas ir/ar reikiamus raktus.
Manytume, kad informacijos apie teikiamas elektronines paslaugas pakanka, tiesiog dėl informacijos gausos joje sunku tinkamai orientuotis. Tai yra ir visuotinis informacijos pertekliaus ir nesugebėjimo ją tinkamai filtruoti padarinys. Savo ruožtu bandysime informaciją pateikti glausčiau ir labiau struktūrizuotai. Planuojame sukurti trumpą reklaminį filmuką, organizuoti susitikimus su padalinių darbuotojais ir vietoje papasakoti apie ITTC teikiamas elektronines paslaugas.
Ar labai skiriasi studentų ir darbuotojų poreikiai, naudojimosi ITTC paslaugomis ypatumai?
Apklausos rezultatai rodo, kad esminio skirtumo nėra. Studentai kiek geriau vertina informacinės sistemos kokybę, darbuotojai – elektroninio pašto. Tiesa, didesnis skirtumas yra vertinant belaidžio tinklo „Eduroam“ kokybę: studentai jo kokybę vertina daug blogiau nei darbuotojai.
Galima įvardyti dvi pagrindines su „Eduroam“ tinklu susijusias problemas: kai kurių įrenginių konfigūravimo sudėtingumą ir skirtingą ryšio kokybę padaliniuose. Pirmoji problema darbuotojams tikriausiai yra mažiau aktuali, kadangi jie gali gauti pagalbą iš savo fakultetų IT personalo. Studentams spręsti šią problemą padedame sukūrę „Info“ belaidį tinklą, taip pat teikiame konsultacijas el. paštu ir atvykus į ITTC. Antrajai problemai spręsti reikalingos bendros ITTC ir padalinių pastangos. Pradiniame „Eduroam“ etape ITTC įdiegė nedidelį skaičių „Eduroam“ prieigos taškų, atsižvelgdamas į esamas galimybes ir poreikį. Stabiliam tinklo darbui užtikrinti viso universiteto teritorijoje reikalingi projektai, suderinti su padaliniais, ir atitinkamas finansavimas.
Ar kokie nors gauti apklausos duomenys Jus nustebino, nuliūdino arba pradžiugino?
Pradžiugino gana gausus dalyvavimas apklausoje – apklausa vykdoma treti metai, o dalyvių nemažėja, darbuotojų netgi daugėja. Džiugina, kad yra daug geranoriškų pastabų, pasiūlymų ir pageidavimų ateičiai.
Gal matote naujas paslaugomis besinaudojančios bendruomenės tendencijas?
Dabar matyčiau besiformuojančius naujus bendruomenės poreikius: teikiamų paslaugų sujungimo ir suderinimo tarpusavyje, vienos terpės, iš kurios būtų galima pasiekti visas teikiamas paslaugas, „Google docs“ alternatyvos, socialinės platformos. Iš tikrųjų tai yra gana rimti iššūkiai. Galimi įvairūs sprendimo būdai. Tarp jų ir naudojimasis išorinių paslaugų teikėjų paslaugomis, tuo pačiu metu kuriant ir VU „debesį“.
Komentarų nėra. Būk pirmas!