2014 m. gegužę Insbruke (Austrija) trečią kartą susitiko 7-osios bendrosios programos projekto „Mascil“ (FP7/2013-2017) matematikos, gamtos mokslų ir mokytojų mokymo atstovai iš 13 šalių. „Mascil“ – tai modernus matematikos ir gamtos mokslų mokymas mokyklose, daug dėmesio skiriant tyrinėjimams ir susiejimui su praktinėmis veiklomis, įvairių profesijų darbais ir amatais. Lietuvai atstovavo prof. Valentina Dagienė ir Eglė Jasutė (Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos institutas) bei projekto tarptautinės patariamosios tarybos narė Marytė Skakauskienė (Švietimo ir mokslo ministerija).
Šį pusmetį buvo vykdomos projekto mokslinės ir praktinės veiklos. Praėjusių metų balandžio–gruodžio mėnesiais buvo renkami, analizuojami ir apibendrinami visų šalių dokumentai: kaip tyrinėjimais grįstas mokymas integruojamas į ugdymo programas, kokius metodus geriausia naudoti, kokios kompiuterinės programos tinkamiausios ir kt. Susitikime buvo pristatyta visų šalių švietimo dokumentų analizė ir rekomendacijos kiekvienai šaliai:
„Mascil“ rekomenduoja siekti, kad tyrinėjimais grįstas mokymas būtų įtrauktas į gamtos mokslų ir matematikos mokymą: įgyvendintas naujo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo projektas, kuris remiasi mokinių tyrinėjimo gebėjimų ugdymu gamtos mokslų srityje pagrindinėje mokykloje; XXI a. darbo pasauliui reikalingi problemų sprendimo ir aukštesnio mąstymo gebėjimai, todėl turi būti plėtojamas aukštesniųjų technologijų, gamtos mokslų, inžinerijos ir matematikos mokymas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose…“
Vienas iš „Mascil“ uždavinių – atlikti mokslinius tyrimus ir išsiaiškinti, kokią įtaką tyrinėjimais grįstas ir su darbo pasauliu susijęs mokymasis daro mokytojų mokymui ir mokinių mokymuisi ir kokios priežastys lemia šią įtaką. Tam naudojamas kiekybinis (anketos) ir kokybinis (atvejo analizės tyrimas) vertinimas. Buvo atlikta žvalgomoji visų šalių mokytojų apklausa. Kiekviena šalis pateikė nuo 50 iki 230 mokytojų apklausos anketų. Susitikimo metu pristatyti šios apklausos rezultatai. Iš viso surinktos 1132 anketos iš 13 Europos šalių. Duomenys apdorojami ir analizė bus pateikiama vėliau. Iš pirminės apžvalgos matoma, kad Lietuvoje daugiausia atsakinėjo vyresniojo amžiaus moterys. Galime pasidžiaugti, kad mūsų šalyje vyresni mokytojai yra aktyvūs. Tačiau šie duomenys verčia nerimauti dėl mažėjančio jaunų mokytojų skaičiaus:
Aptarta ir pristatyta kito numatomo tyrimo etapo – atvejo analizės – metodika. Šiame etape kiekvienoje šalyje bus atliekamas kokybinis tyrimas, kurį sudaro: 1) interviu su vienu mokytojų rengėju ir vienu mokytoju; 2) jų paskaitos ar pamokos stebėjimas; 3) stebėtos paskaitos ar pamokos analizė.
Susitikimo metu buvo pristatytos trys mokymui ir mokymuisi skirtos sistemos:
- Tyrinėjimais grįstų uždavinių bazė.
- Mokytojų rengėjams skirta medžiaga.
- Nuotolinio (e. mokymosi) mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo medžiaga „Moodle“ sistemoje.
Kiekviena šalis adaptuos šiose sistemose pateiktą medžiagą. Mokytojų mokymus Lietuvoje tikimasi pradėti šių metų spalio mėnesį. Nuorodos į šias sistemas bus pateikiamos lietuviškoje projekto svetainėje.
Svarbiausias projekto tikslas – skatinti naudoti tyrinėjimais grįstą ir su darbo pasauliu susietą mokymąsi. Todėl dėmesys skiriamas ne tik naujos medžiagos rengimui, bet ir parengtų probleminių užduočių pritaikymui tyrinėjimu grįstam ir su darbo pasauliu susietam mokymuisi.
Kartu įvyko „Mascil“ tarptautinės patariamosios tarybos susitikimas. Jame dalyvavo švietimo atstovai iš 12 šalių. Taryba daug dėmesio skyrė parengtos mokytojų rengimo ir mokymosi medžiagos bei priemonių ekspertavimui ir medžiagos adaptavimo kiekvienai šaliai klausimams.
Komentarų nėra. Būk pirmas!