Vilniaus universiteto (VU) Verslo mokyklos direktorė dr. Birutė Miškinienė kartu su kolegomis lankėsi Izraelyje, vienoje iš labiausiai verslumu pasižyminčių šalių. Mokslininkus į Izraelį atvedė noras tobulėti, pasisemti idėjų ir minčių, plačiau padiskutuoti apie verslumo ugdymo specifiką ir savitumą.
„Haifos miestas, kurį aplankėme, išsiskiria savo strategine vizija, kaip įvairaus amžiaus žmones įtraukti į mokslą ir kaip ugdyti asmenines savybes ir kompetencijas, sukuriant tam reikalingas sąlygas. Planuodami vizitą į Haifą su Izraelio ambasadoriumi p. Amiru Maimonu labai susidomėjome Haifos mokslo darželio koncepcija. Haifoje susitikome su savivaldybės atstove dr. Galit Rand, kuri atsakinga už strateginį planavimą. Iš jos išgirdome, kaip savivaldybė investuoja į švietimą ir šeimų gerovę, kurdama specialias vietas – žaidimo aikšteles su mažomis kavinėmis parkuose tarp gyvenamųjų namų. Tokia infrastruktūra paprasta ir labai patogi visai šeimai – tiek vaikams, tiek jų tėveliams. Šeimos įtraukimą į mokslą pamatėme ir savo akimis: „Madatech“ mokslo muziejus kiekvieną trečiadienį nemokamai atveria duris šeimoms: eksponatus galima liesti, išbandyti. Daug šeimų su įvairaus amžiaus vaikais mėgavosi muziejaus siūlomomis paslaugomis“, – pasakoja dr. B. Miškinienė.
Mokslo darželio idėja Haifoje gimė Danui Schechtmanui, Izraelio technologijų instituto ir Ajovos valstijos (JAV) universiteto profesoriui, Nobelio premijos laureatui. Radijo laidoje profesorius reiškė susirūpinimą, kad jaunimas nenoriai studijuoja tiksliuosius mokslus, ypač inžineriją, ir nėra pakankamai verslūs mokslo srityje. Į klausimą, nuo kada reikia pradėti mokyti verslumo, prof. D. Schechtmanas atsakė: nuo darželio. Haifos meras susidomėjo išgirsta idėja ir, savivaldybei pažadėjus investuoti į šį projektą, atsirado mokslo darželis Haifoje.
„Mokslo darželyje buvo juntama atvira, linksma ir nuoširdi atmosfera. Smagu buvo matyti, kaip šiltai prof. D. Schechtmaną sutiko ir sveikino darželio darbuotojos ir penkiamečiai darželinukai. Matėme, kaip vaikai dirbo laboratorijoje, girdėjome, kokius klausimus („Iš kur atsiranda skorpionai?“) užduodavo. Stebėjome, kaip ugdomi komandiniai įgūdžiai, matėme, kaip hiperaktyvūs vaikai „gamino“ elektrą, o svarbiausia – jutome darželio auklėtojų meilę ir atsakomybę. Darželis sužavėjo mus savo paprastumu ir nuoširdumu“, – įspūdžiais dalijasi dr. B. Miškinienė.
Šis vizitas į Izraelį ir diena, praleista su prof. D. Schechtmanu, įkvepia pasinaudoti jų gerąja praktika ir skleisti profesoriaus idėjas ir Lietuvoje – tai yra sukurti panašų vaikų darželį Vilniaus universitete. Šio darželio esmė būtų lavinti, orientuoti ir skatinti vaikus nuo pat pirmų dienų švietimo institucijoje domėtis mokslu ir taip ugdyti jų asmenines savybes bei kompetencijas, norą pažinti ir tirti.
Komentarų nėra. Būk pirmas!