Nuolatos tobulinama ir atnaujinama Virtuali mokymosi aplinka (VMA) tampa nepakeičiama Vilniaus universiteto (VU) studijų proceso dalimi. Galimybė rasti visą dalyko medžiagą vienoje vietoje, bendrauti su dėstytojais ir kurso draugais džiugina studentus, tačiau sistemos sudėtingumas ir informacijos apie visus VMA teikiamus privalumus trūkumas gali atgrasyti dėstytojus nuo darbo šioje platformoje. Savo patirtimi naudojantis VMA dalijasi 2016 m. geriausia Matematikos ir informatikos fakulteto dėstytoja Agnė Brilingaitė.
Kas paskatino pradėti naudotis VMA?
Dirbant su dideliais studentų srautais ir organizuojant įvairias veiklas buvo susidurta su daug iššūkių. Pavyzdžiui, kaip rengti veiklas ir atsiskaitymus neapkraunant el. pašto dėžutės, kaip aktyvuoti užduotis atskirai skirtingoms grupėms, kaip užtikrinti užduoties sprendimo atsiuntimą laiku, kaip efektyviai pateikti atsiliepimus į studentų atliktus darbus, kad pratybų metu būtų galima skirti daugiau laiko kitiems klausimams. VMA turi įvairių įrankių, kurie leidžia suvaldyti šiuos iššūkius.
Kokią VMA naudą įžvelgiate dėstytojams?
Dėstytojui VMA leidžia užtikrinti sklandų studijų dalyko procesą. Naudojant VMA galima matyti studentų pateiktas užduotis įvairiais būdais: individualiai, pagal grupę, srautą ar net studijų programą. Dėstytojas gali būti ramus ir dėl to, kad grįžtamasis ryšys ir aktuali informacija laiku pasieks studentą. O įvairios funkcijos, kaip studentų veiksmų istorija, padeda lengviau išspręsti akademinės etikos klausimus.
Kaip manote, kokią naudą mato studentai?
Manau, studentai VMA mato kaip informacijos gavimo ir komunikacijos su dėstytoju įrankį. Studentai gali matyti studijų dalyko temas, aktualią medžiagą, terminus, savo siųstas užduotis, jų įvertinimus bei pastabas, sukauptus balus. Jie gali pasitikrinti savo žinias atlikdami savikontrolės testus. Taip pat, pasitelkdami VMA teikiamas galimybes, gali bendrauti su dėstytoju ar kitais studentais.
Ar rekomenduotumėte kitiems dėstytojams naudotis VMA?
Tikrai rekomenduoju pereiti prie VMA, jei yra organizuojamos užduotys, kurių atsakymus studentai turi siųsti el. paštu. VMA darbą daro lengvesnį, leidžia užtikrinti paprastesnį duomenų srauto valdymą ir akademinės etikos laikymąsi. VMA pasiekiama iš bet kur: prieigai naudojama VU tapatybės valdymo sistema, o visi naudotojų veiksmai įrašomi. Ją patogu naudoti, jei dalykui yra priskirti keli dėstytojai, o kadangi VMA yra daugiakalbė – ja gali naudotis ir ERASMUS studentai.
Vienas iš pagrindinių šių metų Vilniaus universiteto Studentų atstovybės (VU SA) tikslų – skatinti dėstytojus ir studentus naudotis VMA. VU SA sieks, kad iki naujų mokslo metų pradžios kiekviename fakultete (centre, institute) atsirastų bent 4 nauji dėstytojai, sutinkantys į VMA įkelti studijų procesui reikalingą informaciją.
Komentarų nėra. Būk pirmas!