Lietuvoje vykusiuose tarptautiniuose mokymuose aukštųjų mokyklų atstovams vyravo diskusinė ir labai darbinė atmosfera. Ekspertai, rengiantys kreditų kaupimo ir perkėlimo sistemos nacionalinę koncepciją, pristatė jos pagrindinius principus, pritaikymo praktikoje logiką. Savo patirtimi dalijosi ir svečiai iš užsienio. Vienas svarbių klausimų – studijų programos aprašas, kurio poreikį pristatė dr. Guido Cuyversas iš Kempeno katalikiškojo universiteto koledžo (Belgija).
Dažniausiai nė vienas iš mūsų, dėstančiųjų, nesiginčija, kad studijų programos aprašas yra reikalingas. Ir vis dėlto – kodėl ir kam? Atsakydamas į šį klausimą sau ir kitiems aš turiu 3 geras priežastis.
Pirmiausia, mes visi dirbame, atsižvelgdami į Bolonijos deklaraciją, kur viena svarbiausių charakteristikų – į studentą orientuota sistema. Taigi programa turi būti parengiama atsižvelgiant į norimus rezultatus, bet ne į tradicijas (kai programa yra orientuota į personalą ir grindžiama mokomosios medžiagos išdėstymu, o daugiausia dėmesio skiriama personalo interesams). Studentai turi įgyti kompetencijų, kurios būtinos akademinėje ir profesinėje veikloje. Ir, žinoma, rezultatai. Jie turi būti apibūdinami studijų siekiniais. Prie pastarųjų priprasti nelengva, todėl reikia įdėti papildomų pastangų ir nepasiduoti pusiaukelėje.
Antras, bet ne mažiau svarbus dalykas – skaidrus mokymosi procesas. Studentai (ketinantieji studijuoti ir jau esami) turi žinoti, ko jie gali tikėtis iš programos. Tuo tarpu baigusieji turi sugebėti pademonstruoti darbdaviams, kokias kompetencijas įgijo.
Ir trečia priežastis – studijų programos aprašas pabrėžia pačius svarbiausius aukštojo mokslo studijų programos rezultatus. Tai reiškia, kad gerame apraše turi atsispindėti tikslai, kompetencijos ir siekiniai.
Galvojant apie studijų programą, o dar konkrečiau – apie jos trumpąjį aprašą, reikia ieškoti ir jos unikalumo. Būtent konkrečios studijų programos unikalumo, t. y. to bruožo, kuris padėtų „parduoti“. Studentui turėtų būti aišku, kas specifinio yra būdinga kuriamai ir siūlomai programai.
Būtina pabrėžti, kad programai rengti reikia tikrai ne vieno žmogaus, o komandos. Tik įtraukę kolegas galime tikėtis jos visapusiškumo. Taip pat dar yra darbdaviai, kuriems reikia žinoti, ko gali iš mūsų tikėtis. Ir, žinoma, pačios valstybės poreikiai. Taigi studijų programos aprašas turėtų būti tarsi griaučiai, naudingi visoms pusėms. O juos dar galime ir turime pasitikrinti su nuolatiniais mūsų partneriais – studentais.
Beje, programos aprašą turi būti galima perskaityti per 5 min. Todėl visada primenu sau ir savo kolegoms: jeigu jau ką nors rašome, parašykime trumpai ir aiškiai. Juk, remiantis šia informacija, studentams reiks priimti svarbius sprendimus.
Komentarų nėra. Būk pirmas!