Šis pavasaris ir vasaros pradžia – intensyviausias laikas nacionalinės reikšmės kultūros kaitos projekto, padėsiančio suvienodinti Europos ir Lietuvos aukštojo mokslo institucijų kredito suvokimą, dalyviams. Akademinės bendruomenės nariams kyla klausimai, kaip dirbsime ir kaip pasikeis studijų organizavimas nuo naujųjų mokslo metų, kai 2011 m. rugsėjo 1 d. pagal Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymą numatyta pradėti taikyti naująją kredito sampratą. Todėl projekto „Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos (ECTS) nacionalinės koncepcijos parengimas: kreditų harmonizavimas ir mokymosi pasiekimais grindžiamų studijų programų metodikos kūrimas bei diegimas“ ekspertai, aukštųjų mokyklų akademinės bendruomenės atstovai, baigia rengti dokumentus, kurie turėtų tapti nacionalinės koncepcijos pagrindu.
Lietuva viena paskutinių Europoje pereina prie bendros ECTS. Naujasis Mokslo ir studijų įstatymas atitinka Europoje pripažįstamas Bolonijos deklaracijos normas ir siūlo keisti iki šiol turėtą kredito suvokimą. Instrumentus šiems tikslams įgyvendinti pasiūlys šis nacionalinis projektas, dar vadinamas akademinės bendruomenės tarpusavio susikalbėjimo sistemos kūrimo projektu.
Į šį projektą įsitraukė ir nemažas būrys Vilniaus universiteto ekspertų. Vienai dalykinių grupių – chemikams – vadovaujantis Vilniaus universiteto Chemijos fakulteto prodekanas doc. Rimantas Raudonis kaip vieną vertingiausių dalykų šiame darbe nurodo tarptautinę aplinką, kuri daro įtaką ne tik projekte dirbantiems, bet ir jo rezultatais besinaudosiantiems. Ekspertas, kalbėdamas apie tarptautinę erdvę, pabrėžia, kad šis projektas neapsiriboja ECTS sistema. Jis propaguoja Tuning idėjas, kurių svarbiausia – visą laiką matyti studentą, jo poreikius, jo kelią į darbo rinką.
Vis dėlto šiame kelyje į darbo rinką nebūtinai dalykinės kompetencijos yra svarbiausias įsidarbinimo veiksnys. Dažnai būtent bendrosios kompetencijos lemia karjeros sėkmę. Ir šis dalykas tokiai į praktiką orientuotai grupei kaip chemikai buvo, jų žodžiais tariant, bene didžiausias atradimas.
Šiame 2,5 metų trukmės projekte ECTS metodikos pritaikomumas bus patikrintas aštuoniose studijų kryptyse. Skirtingų sričių ekspertai dalykinėse grupėse kuria prielaidas „susikalbėjimui“, nes dažnai aukštojo mokslo institucijų atstovai, nors ir atstovaudami tai pačiai studijų kryp2iai, turi skirtingą patirtį. Įvairių sričių specialistai baigia rengti krypčių kompetencijų plėtotės aprašus ir demonstracinius studijų programų aprašus, kurie leis atnaujinti studijų programas, taip pat padės užtikrinti studijų nuoseklumą tarp skirtingų aukštojo mokslo institucijose vykdomų programų.
Komentarų nėra. Būk pirmas!