Spalio mėnesį medicinos ir visuomenės sveikatos kryptims atstovaujančių mokslininkų darbo grupė lankėsi ir patirties sėmėsi Edinburgo universiteto medicinos mokykloje (Škotija). Tai viena labiausiai pažengusių tos srities ekspertus rengiančių mokyklų Europoje, galinti pasidalyti ilgamete patirtimi diegiant Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemą (ECTS).
Nacionalinės ECTS koncepcijos Lietuvoje projekto ekspertai kartu su škotų kolegomis diskutavo ir dalijosi įvairiapuse patirtimi – nuo studijų rezultatų formavimo, studijų programų sudarymo iki vieno svarbiausių reformos aspektų – studentų ryšio su dėstytojais. Vilniaus universitetui projekte atstovavę Medicinos fakulteto profesorius, podiplominių studijų prodekanas Algirdas Utkus, to paties fakulteto Anesteziologijos ir reanimatologijos klinikos profesorė Jūratė Šipylaitė, Visuomenės sveikatos instituto profesorius, prodekanas Rimantas Stukas ir instituto docentė Genė Šurkienė džiaugėsi nenuviltais lūkesčiais, efektyviais mokymais ir sėkmingu pasidalijimu patirtimi. Stažuotės dalyvių manymu, toks tarptautinis bendradarbiavimas yra vienas svarbiausių veiksnių, sėkmingai įdiegiant ECTS sistemą.
Mokymų metu buvo pabrėžiama klinikinių įgūdžių lavinimo svarba. Tai reiškia, kad studijuojantieji turėtų visas galimybes nuosekliai pereiti nuo teorijos prie praktikos, nuo imitacinės aplinkos prie realios. Taip pat buvo surengta ekskursija į klinikinių įgūdžių lavinimo centrą, supažindinta su mokymo aplinka.
Lietuvos mokslininkų grupė kartu su universiteto Nuosekliųjų studijų skyriaus direktoriumi prof. Allanu Cummingu aptarė studijų programos valdymo ir administravimo pokyčių būtinybę. Profesorius pristatė studijų programos aprašo sampratą, komentavo pokyčius inicijuojančius veiksnius, kuriuos lemia vidinė ir išorinė stimuliacija, literatūros, patirties, geros praktikos apžvalga, konsultacijos su išoriniais ekspertais ir studijų programoje studijuojančiais studentais. Kitų diskusijų metu buvo aptarti tokie klausimai kaip studijų rezultatų vertinimo kriterijai, visuomenės sveikatos dalyko dėstymas ir kiti aktualūs aspektai, padėsiantys pereiti prie ECTS sistemos ir Lietuvoje.
Tikimasi, kad, perėjus prie visoje Europoje vienodos ECTS sistemos, Lietuvos aukštojo mokslo institucijos bus labiau matomos, ji padės joms dalyvauti Europos akademinėse iniciatyvose, palengvins lietuviškų diplomų ir kvalifikacijų pripažinimą bei jungtinių studijų programų kūrimą.
Komentarų nėra. Būk pirmas!