Gegužės 17 d. 13.00 val. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos kolegijų salėje vyks prof. dr. Lilijos Duoblienės paskaita „Kas naujo ugdymo filosofijoje? Posthumanistinis scenarijus vaduojantis nuo neoliberalizmo“.
Švietimo, mokslo ir sporto ministro dr. Algirdo Monkevičiaus iniciatyva tęsiami aktualių švietimo ir mokslo pertvarkos klausimų svarstymai, išklausomi iškilių Lietuvos mokslininkų, kultūros ir visuomenės veikėjų pasiūlymai, organizuojamos diskusijos Švietimo, mokslo ir sporto ministerijoje.
Vilniaus universiteto (VU) Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslo instituto profesorė, Ugdymo teorijos ir kultūros katedros vedėja dr. Lilija Duoblienė parengė monografiją „Pohumanistinis ugdymas. Dekoduoti“, kurioje aptariama švietimo / ugdymo, kultūros ir gamtos sąsaja.
Svarstoma, kur ugdant dėti akcentus, kas šiandien yra svarbiausia, o jei visos sritys svarbios – kaip jos konkuruoja ar sąveikauja tarpusavyje, kaip kuria naują pasaulį. Švietimo, kultūros ir gamtos sąsają komplikuoja į jų lauką įsiveržusios ir didelę įtaką darančios informacinės technologijos ir skaitmeninis pasaulis. Tiriami galimi ateities keliai ir kokie pavojai juose slypi, svarstoma, kokie galėtų būti teigiami rezultatai, jeigu žmogus atsargiai įsiterptų į šį visų sričių integracijos procesą.
Nauji konceptai ir naujos idėjos, siūlomos postmodernios ir posthumanistinės filosofijos ir jų pagrindu kuriamos ugdymo filosofijos, kuria vadovaujamasi šioje monografijoje „Pohumanistinis ugdymas. Dekoduoti“, nėra nei paprasti, nei lengvai pritaikomi. Tai labiau panašu į vaizduotės projektus, kartais visai pakvaišusius, bet neabejotinai labai dosnius savo naujų įžvalgų.
Ir vis dėlto šie vaizduotės projektai jau testuojami ir įgyvendinami. Be to, kalba apie sėkmę, sprendžiant daugelio dalykų, iš jų neįdomaus, nuobodaus mokytojo, suvaržyto ir dogmiško bei siaurai mąstančio švietimo profesionalo, taip pat konservatyvios mokyklos bei griežto, bet neaktualaus ugdymo turinio, problemas.
Komentarų nėra. Būk pirmas!