Paskelbti reitingų rezultatai nenustebino. Kaip ir anksčiau, neginčijamu Lietuvos universitetų lyderiu vainikuotas Vilniaus universitetas. Kita „tradicinė“ išvada – dauguma Lietuvos universitetų vertintini vos vidutiniškai, jei ne apskritai prastai.
Tačiau kai nieko naujo nepasakoma, kyla klausimas dėl tokių reitingų prasmingumo. Atrodytų, kad šie vertinimai turėtų padėti mokyklas baigiantiems abiturientams, svarstantiems, kurią aukštąją mokyklą pasirinkti. Vis dėlto jų nauda abiturientams ribota. Svarbiausia yra tai, kad nieko nepasakoma apie studijų kokybę atskiruose aukštųjų mokyklų akademiniuose padaliniuose, o ką jau kalbėti apie konkrečias studijų programas.
Pati abiejų reitingavimų vertinimo metodika taip pat gana eklektiška ir kelia įvairių abejonių dėl atskirų vertinimo kriterijų. DPI atliktas tyrimas atrodo išsamesnis, tačiau ir jo atžvilgiu galima ginčytis dėl įvairių kriterijų ir jų lyginamosios reikšmės bendrajam reitingui. Tam tikrą nuostabą kelia tai, kad studentų nuomonė apie studijų sąlygas ir dėstymo kokybę sudaro vos 5 proc. bendrojo įvertinimo.
Kita vertus, tai, kad abu vertinimai bent iš dalies grindžiami studentų apklausomis, yra pagirtina. Vis dėlto ir čia pateikiami tik universitetų lygiu apibendrinti duomenys, nėra žinoma situacija pagal fakultetus. Taip pat nėra aišku, ar apskritai buvo atsižvelgta į apklausose dalyvavusių studentų priklausymą atskiriems padaliniams.
VU SA parlamentas yra paraginęs Vyriausybę sukurti skaidrią ir kokybišką aukštųjų mokyklų vertinimo sistemą, kuri suteiktų visą reikiamą informaciją apie aukštąsias mokyklas ir jų padalinius (pavyzdžiui, kaip vieną ar kitą studijų programą vertina ją studijuojantieji, kokie jų įsidarbinimo rodikliai ir pan.). Tai ypač svarbu abiturientams, sprendžiantiems, kur studijuoti. Laikomės nuomonės, kad kol nesukurta tokia visa apimanti vertinimo sistema, tol „studentų krepšelių” rinka neveiks efektyviai ir neskatins sąžiningos bei į studijų kokybę orientuotos aukštųjų mokyklų tarpusavio konkurencijos.
Neseniai paskelbta žinia, kad Vyriausybė paskyrė lėšų kurti tokią aukštųjų mokyklų vertinimo sistemą, teikia tam tikros vilties. Tačiau ar tai bus įgyvendinta, priklausys nuo daugelio aplinkybių, įskaitant ir tai, ar patys studentai bus aktyvūs reikalaudami šių permainų.
Komentarų nėra. Būk pirmas!