Ketvirtadienį parodoje „Studijos 2018“ pristatyta naujos kartos mokymosi platforma: internete duris atveria vyresniųjų klasių moksleiviams skirta „Kūrybingumo mokykla“. Reklamos agentūros „New!“ įkūrėjas Tomas Ramanauskas ir Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto docentas Kristupas Sabolius šiuolaikine kalba pristatys didžiausius kūrybingumo mitus – ir juos iškart paneigs, pasitelkę įkvepiančius mokslo, meno ir pramogų pasaulio pavyzdžius.
Projekto autoriai įsitikinę, jog daugeliui kurti trukdančios nuostatos yra iš piršto laužtos. Kiekvienoje iš dvidešimties pamokų paneigiamas vis kitas mitas apie kūrybingumą, kartu atskleidžiant, kad pajėgūs kurti yra ne tik menininkai, bet visi turintys tam noro, kad didelėms idėjoms nereikia daugybės pinigų ar nepakartojamo talento, o kūrybingumo galima išmokti.
„Kūrybingumo mokykla“ subalansuota vyresniųjų klasių moksleiviams, tačiau ji atvira visiems – pamokos bus viešai prieinamos mokyklos internetinėje svetainėje ir socialiniuose tinkluose.
„Kūrybingumas yra tarsi burtažodis, kuris skamba įvairiose konferencijose, ieškant inovacijų ar steigiant startuolius. Jo pasigendama, kai paaiškėja, kad vis dėlto stokojame įdomių idėjų ir būdų jas įgyvendinti. Todėl verta atsigręžti į pradžią – švietimo sistemoje tam vis dar stinga reikiamo dėmesio. Šia tema retai dirbama sistemingai, nors įvairūs tyrimai teigia, kad tik kūrybingos asmenybės gali būti pasiruošusios ateities specialybėms“, – sakė K. Sabolius.
Nuo vasario 12 dienos iki pat birželio kiekvieną pirmadienį moksleivių ir visų susidomėjusių lauks vis nauja, dinamiška, iki dešimties minučių trunkanti video pamoka. Intensyvios pamokos sukurtos palaikant didelį tempą, siekiant susikalbėti su jaunais ir smalsiais žmonėmis.
„Pamokos bus žiūrimos internete, kuriame daug dėmesio blaškytojų, tad nesitikime, kad mokiniai susikaups valandą trunkantiems dviejų dėstytojų pašnekesiams prie lentos. Aptariamus atvejus taip pat rinkome remdamiesi aktualiomis ir spalvingomis asmenybėmis, todėl tikime, kad pamokos negali būti nuobodžios“, – apie pamokų formatą pasakojo T. Ramanauskas.
Kūrybingumo mokyklos kūrėjai mano, kad ryškūs ir modernūs projekto filmukai galės tapti puikiu įrankiu tiek mokytojams, siekiantiems paįvairinti savo pamokas, tiek tėvams, norintiems auginti kūrybingai mąstančias ir išmaniai problemas sprendžiančias asmenybes. Juolab kad „Kūrybingumo mokykloje“ nagrinėjamos temos yra gerai pažįstamos ne tik jaunajai kartai.
„Kūrybingumo mokyklos“ mokinių laukia ne tik pamokos, bet ir konkursas. Kiekvieno siužeto pabaigoje moksleiviai bus pakviesti atlikti namų darbus, tačiau nuo įprastų ir varginančių mokyklinių namų darbų jie skirsis savo apimtimi, žaismingumu ir dažnai pasitelkiamomis socialinėmis medijomis.
Patys išradingiausi „Kūrybingumo mokyklos“ mokiniai bus apdovanoti ypatingųjų projekto draugų. „Kūrybingumo mokyklos“ studijų draugas Vilniaus universitetas įsteigė įspūdingą 4000 eurų stipendijų fondą, atiteksiantį sumaniausių konkurso dvyliktokų dešimtukui. O geriausias projekto draugas „Swedbank“ jau daugybę metų investuoja į jaunos auditorijos edukaciją, todėl laimėtojams įteiks dešimt išmanių prizų, tarp kurių – Apple MacBook, iPadPro, GoPro kamera ir kitos gėrybės.
Dvidešimties „Kūrybingumo mokyklos“ pamokų maratonas startuoja jau vasario 12–ąją. Pirmosios pamokos, paneigiančios mitą, jog kūryba yra genijų reikalas, ieškokite projekto interneto svetainėje www.kumokykla.lt.
Komentarų: 1
2018-02-09 07:26
EdmundasNa ir ką, ugdom, ugdom kūrybingumą, o žmogus baigia mokslus, nueina dirbti ir pamato, kad jo kūrybingumas nereikalingas, kad jo pagrindinė funkcija – instrukcijų ir nurodymų laikymasis. Kūrybingumas reikalingas, norint apgauti tas instrukcijas, nurodymus ir jų tikrintojus.