Vasario 3 d. Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakultete (VU MIF) vyko informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ antrasis etapas. Užduotis sprendė Vilniaus regiono dalyviai. Atvyko 93 mokiniai (54 jauniai, 39 kolegos).
Į šiemet surengtą „Bebro“ konkurso antrąjį etapą buvo kviečiami 9–10 klasių mokiniai (jauniai), pirmajame etape surinkę daugiau nei 135 taškus, ir 11–12 klasių mokiniai (kolegos), surinkę 125 ir daugiau taškų (iš 216 galimų). Iš viso užsiregistravo 578 mokiniai.
Konkursas vyko septyniose Lietuvos aukštosiose mokyklose: Kauno technologijos, Klaipėdos, Šiaulių, Vilniaus universitetuose, Alytaus, Panevėžio, Utenos kolegijose. Į renginį atvyko ir uždavinius sprendė 292 mokiniai: 9–10 klasių – 184 ir 11–12 klasių – 127 mokiniai. Dalyviai turėjo išspręsti 15 uždavinių, tam buvo skirta 30 min. Pradėdami spręsti mokiniai turėjo po 45 taškus.
1–3 vietų laimėtojai buvo apdovanoti diplomais, regionų įsteigtais atminimo prizais.
Absoliučiai geriausiais buvo pripažinti devintokė Neda Narmontaitė iš Klaipėdos licėjaus, dešimtokas Joris Gagilas iš Vilniaus Žvėryno gimnazijos, vienuoliktokas Aidas Mudėnas iš Ignalinos gimnazijos ir dvyliktokas Vismantas Stonkus iš Šiaulių Didžvario gimnazijos. Visi laimėtojai paskelbti „Bebro“ svetainėje.
VU MIF susirinkusius mokinius, mokytojus ir svečius sveikino konkurso sumanytoja VU Duomenų mokslo ir skaitmeninių technologijų instituto profesorė Valentina Dagienė, VU MIF prodekanas Linas Būtėnas, konkurso rėmėjų „Alliance for Recruitment“ atstovė Raimonda Jurgelaitytė.
Po sveikinimo žodžių jauniai rinkosi spręsti „Bebro“ uždavinių ar dalyvauti paskaitose: „Žmogaus funkcijų atstatymas ir galimybių išplėtimas. Ar gali žmogaus judėjimą pakeisti mašinos?“ (Gintaras Jonaitis, Vilniaus Gedimino technikos universitetas); „Code Fights“ – programavimas žaidimo forma“ („VISMA Lietuva“ specialistai).
G. Jonaitis savo paskaitoje pasakojo apie tai, kaip lavinti kūrybinį inžinerinį mąstymą, kaip atsiranda idėjos, kokie pavojai ištinka, kai žmogus susižavi vien tik technologijomis, ką reiktų daryti, kad inžinerija visada tik tarnautų žmogui, o ne siektų jį sunaikinti.
„VISMA Lietuva“ specialistai Liutauras Medžiūnas, Mindaugas Grigas ir Aurimas Repečka dalijosi patirtimi, svarstė, kodėl verta studijuoti ar dirbti informacinių technologijų srityje, kokie iššūkiai laukia tapus IT specialistu.
Taip pat jie pristatė „Code Fights“ – vieną iš galimybių mokytis programavimo kitaip, t. y. žaidimo forma. „VISMA Lietuva“, bendradarbiaudama su „Bebro“ konkurso organizatoriais, kvietė antrojo etapo dalyvius išmėginti laimę ir „Code Fights“ turnyre. Jo tikslas – parodyti mokiniams, koks įdomus gali būti programavimas ir kaip jo galima mokytis neįprastais būdais. Paskaitos pabaigoje „VISMA Lietuva“ atstovai paskelbė ir „Code Fights“ turnyro laimėtojus, kuriems yra įsteigę specialius prizus:
- Benas Valatka, Kauno jėzuitų gimnazija, I vieta;
- Gintaras Grėbliūnas, Lazdijų r. Šventežerio mokykla, II vieta;
- Nojus Gudinavičius, Vilniaus Valdorfo mokykla, III vieta.
Konkurso uždaryme L. Būtėnas apdovanojo antrojo etapo laimėtojus ir įteikė VU atminimo dovanėles Vilniaus regiono geriausiems. Po apdovanojimų mokiniai ir svečiai buvo kviečiami pabendrauti ir pasivaišinti tortu, kurį dovanojo UAB „Šokolado meistrai“.
Tarptautinis „Bebro“ konkursas vyksta daugiau kaip 60 šalių. Tai būdas mokytis informatikos neformaliai: mokiniai, spręsdami įdomius informatikos uždavinius, susipažįsta su informatikos sąvokomis, pagilina jų sampratą, išsiugdo gebėjimą taikyti jas praktiškai, uždavinių sprendimą aptaria su bendraamžiais ir mokytojais. Didelė dalis uždavinių yra iš algoritmų ir programavimo srities. Juos perpratus, skatinama mokytis praktinio programavimo.
Komentarų nėra. Būk pirmas!