Vytautas Dobilas – išmanius elektronikos prietaisus kuriančios įmonės „Deeper“ vykdantysis vadovas. Pasaulyje jau plačiai žinomas „Deeper“ sonaras – vienas jų. Apie tai, kaip sukūrus pirmąjį išmanų sonarą pavyko užkariauti žvejybos rinką, asmeninius pasiekimus ir sėkmingą karjerą – šiame interviu.
Vytautai, papasakokite daugiau apie save. Kodėl pasirinkote studijas Vilniaus universiteto Verslo mokykloje? Kokių paskatų vedamas rinkotės šias studijas?
Vilniaus universitete baigiau ekonomikos bakalauro studijas. Dar studijuodamas pradėjau dirbti tarptautinėje bendrovėje, tapau Lietuvos padalinio vadovu. Verslo mokykla siūlė patrauklią tarptautinio verslo vadybos ir teisės magistro studijų programą, kurioje dėstė nemažai užsienio dėstytojų ir verslo praktikų – matyt, tai labiausiai ir lėmė pasirinkimą.
Nuo ko pradėjote savo verslo karjerą? Ar pradėjote nuo startuolių?
Dirbau vadybininku lietuviško kapitalo bendrovėje, paskui kūriau tarptautinės įmonės padalinį Lietuvoje. Vėliau teko padirbėti banke. Galiausiai, ekonominės krizės įkarštyje įsteigiau savo įmonę. Vėliau su bendraminčiais įsteigėme rizikos kapitalo fondą, prisidėjau prie kitų startuolių vystymo. Galiausiai prisijungiau prie „Deeper” komandos.
Ką manote apie startuolių situaciją Lietuvoje? Kaip Lietuva atrodo pasauliniam kontekste?
Lietuvoje turime išties palankias sąlygas naujų verslų kūrimui, taip pat išsilavinusius, kūrybingus, darbščius ir ambicingus žmones. Lietuvai tiesiog trūksta didelių tarptautinių sėkmės istorijų – turime visi kartu pasistengti (šypsosi).
Kaip kilo idėja sukurti sonarą „Deeper“, kuris tą pačią akimirką perduoda informaciją žvejams į išmaniuosius įrenginius?
Idėja kilo ne man, o kolegoms Aurelijui ir Rolandui, kurie įkūrė „Deeper“. Aš prie komandos prisijungiau vėliau.
Kas jums yra žvejyba? Darbas ar laisvalaikis?
Nesu žvejys, bet mėgstu aktyvų laisvalaikį. Beje, „Deeper“ kuria išmanius produktus ne tik žvejams, bet žmonėms, mėgstantiems aktyvų laisvalaikį ir gyvenimo būdą (pvz. išmani spyna dviračiams ir kt.). Tad dirbu įdomų darbą (šypsosi).
Ar greit pavyko sukurti šį produktą? Ar tai įvyko staiga, ar teko pereiti galybę bandymų?
Išmanaus sonaro žvejams kūrimas užtruko beveik dvejus metus nuo idėjos iki pirmosios partijos klientams išsiuntimo. Pirmuosius prototipus sukonstravome greičiau, bet nemažai juos tobulinome, kol jie pasiekė masinę gamybą. O šiaip, nuolat tobuliname ir atnaujiname produktų mobilią aplikaciją, tad mūsų klientai, įsigiję produktus, su laiku gauna augančią vertę.
Galbūt išskirtumėt šalį, kurioje yra didelis susidomėjimas žvejyba? Kokiose šalyse geriausiai pavyksta parduoti savo produktą?
„Deeper“ parduoda savo kurtus produktus nuo Kanados iki Japonijos ir Naujosios Zelandijos. Daugiausiai jų parduodame JAV, Vakarų Europos šalyse, Kinijoje, Japonijoje, Australijoje (šalyse, kurios fiksuoja ir didžiausią žvejų mėgėjų skaičių).
Ar naujosios technologijos neatima tikrojo malonumo žvejoti? Juk dabar savaime aišku, kur žuvis plaukioja.
Nemažai užsienio šalių mažėja jaunimo susidomėjimas žvejyba kaip aktyvaus laisvalaikio forma. Tikime, kad naujos technologijos kaip tik leidžia sudominti jaunąją kartą ir paskatinti daugiau laiko praleisti gamtoje. Mūsų kuriami prietaisai leidžia pasirinkti tinkamą žvejybai vietą, tuo tarpu tik nuo žvejo meistriškumo priklausys, ar jam pavyks pagauti laimikį.
Ar įmanoma žvejybą padaryti dar modernesne? Galbūt jau turite konkrečių planų?
Kaip jau minėjau, nuolat tobuliname savo produktus, taip pat kuriame naujus. Užkariavę žvejybos rinką šiemet pristatome naują produktą – išmanią dviračių apsaugos sistemą „Deeper Lock“.
Dalyvaujate mentorystės programoje „LT Big Brother“? Kokių paskatų vedamas atsidūrėte šioje programoje?
Dar studijų metais aktyviai įsitraukiau į visuomeninę veiklą – buvau aktyvus studentų organizacijos AIESEC narys. Savanoriška veikla ir šiandien užima reikšmingą vietą mano gyvenime – nemažą dalį laisvalaikio skiriu narystei „Rotary“ klube, Šaulių sąjungoje taip pat mentorystei. Džiaugiuosi galėdamas dalintis žiniomis ir prasmingais darbais, todėl labai palaikau „LT Big Brother“ programą ir panašias iniciatyvas.
Ar lieka laiko laisvalaikiui? Ką mėgstate veikti?
Mėgstu keliauti, atrasti ir išbandyti naujus dalykus, aktyviai sportuoju, daug skaitau.
Kokie artimiausi ir didžiausi ateities iššūkiai jūsų laukia?
Pagrindinis iššūkis – sėkmingai pristatyti rinkai naujus produktus ir užtikrinti tvarią „Deeper“ tarptautinę plėtrą.
Komentarų nėra. Būk pirmas!