Vilniaus universiteto (VU) Matematikos ir informatikos instituto mokslininkų grupė gegužės 22–23 d. dalyvavo „NordNICE“ seminare Tartu universitete (Estijoje). Institutas vykdo „Nordplus Horizontal“ programos projektą „NordNICE“ (Nordplus Network on Innovative Computing Education), skirtą Šiaurės ir Baltijos regiono informatikos mokslo ugdymo tinklui plėtoti. Vienas iš svarbiausių jo tikslų – mokytojų kompetencijų informatikos ir informacinių technologijų srityje tobulinimas.
Projekte dalyvauja Aalto ir Abo akademijos (Suomija), KTH, Linšiopingo ir Upsalos (Švedija), Latvijos, Tartu (Estija) ir Vilniaus universitetai, taip pat bendrojo ugdymo mokyklos: Sotunki (Suomija), Söndrumskolan, Trönningeskolan (Švedija), Vilniaus jėzuitų gimnazija ir Vilniaus licėjus.
Daugelis aukštųjų mokyklų supranta, kad, norint pritraukti smalsių, kūrybiškų, inovatyviai mąstančių studentų, būtina padėti bendrojo ugdymo mokykloms: prisidėti prie mokymo proceso, bendradarbiauti su mokytojais, dalytis patirtimi, padėti spręsti iškylančias problemas.
Jau antrus metus vykstančio projekto metu aptartos informatikos mokymo kryptys, gilaus informacinių technologijų mokymo siekiamybė, išnagrinėtos dalyvaujančių šalių tiksliųjų mokslų mokymo programos, apžvelgtos tendencijos, surengta kelios dešimtys seminarų mokytojams, aplankyta įvairių mokyklų, dalijamasi gerąja patirtimi, atlikta mokytojų apklausa kiekvienoje šalyje. Šiuo metu apdorojami surinkti duomenys, rengiami siūlymai mokytojų kompetencijoms informatikos, informacinių technologijų srityje gerinti.
Tartu universitete VU atstovai susitiko su IT mokslininkais, dėstytojais, doktorantais, taip pat su magistrantūros studentais – būsimais matematikos ir informatikos mokytojais. Apsilankyta Tartu universiteto Mokslų ir technologijos fakulteto Informatikos institute (https://www.cs.ut.ee/en), kuriame dirba 120 darbuotojų, iš jų 15 vadybininkų, padedančių mokslininkams ir dėstytojams ieškoti projektų, užmegzti ryšius su verslo institucijomis, užsienio partneriais ir t. t.
VU Matematikos ir informatikos instituto mokslininkės prof. Valentinos Dagienės teigimu, Tartu universitetas labai daug dėmesio skiria ryšiams su bendrojo ugdymo mokyklomis, mokytojų kompetencijoms gerinti. Įkurta keletas modernių laboratorijų ir centrų.
„Pavyzdžiui, kompiuterinės grafikos ir virtualios realybės centre doktorantai tyrinėja naujus reiškinius, kviečia ir moko mokytojus, mokinius. Ypatingas dėmesys skiriamas robotikai, įvairiems įrenginiams programuoti. Drąsiai eksperimentuojama, gimsta naujos idėjos, atliekami tyrimai, kurie duoda impulsą įdomiems diplominiams darbams, disertacijoms, mokslinėms publikacijoms“, – pasakojo profesorė.
Vizito metu aplankytos ir keturios bendrojo ugdymo mokyklos. „Vienoje didžiausių – Kivilinnos – mokyklų, atrodo, nieko ypatingo nepastebėjome, ir pastatas senas, sovietinis, ir priemonių klasėse ne tiek daug. Tačiau matome, kaip mokytojai ramiai, užtikrintai veda pamokas, diskutuoja. Paklausus apie programas, joms didelio dėmesio neskiria, akcentuoja pamokas, kad mokytojas geriausiai žino, ką ir kaip mokyti“, – dėstė prof. V. Dagienė.
Mokslininkės manymu, visas Estijos mokyklas sieja bendras tikslas – vaikus parengti gyvenimui, o ne universitetui ar diplomui. Mokoma džiaugtis atliekama veikla, kasdien išmokti ko nors taip, kad būtų galima panaudoti ir pritaikyti vėliau. Visose mokyklose vyksta daug nemokamų, visiems atvirų popamokinių užsiėmimų.
V. Dagienės nuomone, universitetams itin svarbu palaikyti glaudžius ryšius su mokyklomis, padėti mokytojams, siūlyti naujus metodus, priemones, technologijas. „Pastebėjome, kad estai turi didelės drąsos eksperimentuoti, vykti į pasaulį, mokytis, grįžti, taikyti. Moka dirbti drauge – mokslininkai, dėstytojai, verslininkai, mokytojai, studentai, mokiniai. Kaip krumpliaračių mechanizme – kiekvienas ratas yra svarbus. Kad ir koks mažas būtų, jis turi savo vietą ir sukdamiesi visi drauge nuveikia didžiausius darbus“, – pasakojo mokslininkė.
Komentarų nėra. Būk pirmas!