Vasario 1 d. įsteigtas Vilniaus universiteto Elektroninių studijų ir egzaminavimo centras (ESEC). Tai naujas studijų raidos etapas Vilniaus universitete. Šio centro direktore paskirta dr. Marija Stonkienė.
Informacinės ir komunikacinės technologijos šiandien – būtinas kasdienybės dalykas. Nieko nestebina tai, kad šios technologijos pasitelkiamos verslui, pramogai. Nebestebina ir platesnis jų naudojimas studijų srityje, formuojantis nuotolinio, arba distancinio, elektroninio, mišraus mokymo ir mokymosi sampratas, skatinantis virtualių universitetų (pvz., Britų atvirojo universiteto, Danijos atvirojo universiteto, FernUniversity Vokietijoje ar UNED Ispanijoje) radimąsi.
E. mokymo(si) sistema Lietuvoje pradėta kurti 1998 m., įgyvendinant PHARE projektą „Daugiašalis bendradarbiavimas nuotolinio švietimo srityje“. Šio projekto rezultatas – įsteigti du nuotolinių studijų centrai –Kauno technologijų universitete ir Vilniaus universitete.
Vilniaus universitete veikęs Vilniaus nuotolinių studijų centras (VNSC) rūpinosi nuotolinio mokymo, vaizdo konferencijų organizavimu, teikė e. mokymo(si) kursų kūrimo, administravimo paslaugas. VNSC darbuotojai sudarydavo galimybes universiteto dėstytojų parengtą mokymosi medžiagą, kursus pateikti virtualiose mokymosi aplinkose – specifinėse informacinėse sistemose (Blacboard Vista WebCT, vėliau Moodle), leidžiančiose dėstytojams kurti ir naudoti įvairius mokymo scenarijus ir metodus, egzaminuoti studijuojančius. VNSC vaizdo konferencijų studija ir vaizdo konferencijų klasė buvo naudojamos konferencijų, paskaitų įrašymui ir transliavimui.
Kitas labai svarbus e. studijų sistemos plėtros etapas – 2006-2008 m. VU vykdytas projektas „Žinių ir specialiųjų kompetencijų vertinimo sistemos vystymas įkuriant Vilniaus universiteto egzaminavimo centrą“ (projekto vadovas doc. dr. J. Galginaitis). Šio projekto rezultatas – įsteigtas VU egzaminavimo centras (EC). EC darbuotojai užtikrino originalios kompiuterinio egzaminavimo sistemos (KES) funkcionavimą – padėdavo dėstytojams parengti kompiuterinius testus, rūpinosi tvarka e. egzaminų metu. Kompiuterinio egzaminavimo sistema leido dėstytojams formuoti jų dėstomų dalykų klausimų duomenų bazę, iš šių klausimų sistema automatiškai sudarydavo skirtingus testus; studentai iš karto galėdavo sužinoti egzaminų rezultatus, peržiūrėti savo atsakymus, iš karto sužinodavo, kur buvo suklysta. Dar viena EC veikla, svarbi studijų VU kokybės gerinimui – studentų rašto darbų plagiato patikros kompiuterinės sistemos (EPAS) veikimo priežiūra. Naudodamiesi šia sistema dėstytojai gali įvertinti studentų, kurių mokslo darbų rengimui jie vadovauja, darbų savarankiškumą, originalumą.
Naujausias e. studijų sistemos plėtros VU etapas siejamas su Vilniaus nuotolinių studijų centro ir VU Egzaminavimo centro teikiamų informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimo studijoms modernizuoti, studijų kokybei kelti paslaugų koncentravimu viename savarankiškame padalinyje – Vilniaus universiteto Elektroninių studijų ir egzaminavimo centre (ESEC), įsteigtame 2010 m. vasario 1 d. ESEC leis efektyviau teikti informacinių ir komunikacinių technologijų taikymo studijoms modernizuoti paslaugas VU dėstytojams, studentams. ESEC veiklos siekis yra inovatyvių, modernių mokymo(si) (studijų), žinių ir gebėjimų patikros metodų ir priemonių diegimas studijose. Artimiausiuose centro planuose – virtualios mokymosi terpės Moodle pritaikymas VU strateginiame plane numatytai e. konspektų sistemai, kompleksinių paslaugų VU dėstytojams teikimas (konspektų ar mokymosi kursų publikavimas virtualioje terpėje, e. konspektų ir e. kursų naudojimo administravimas, kompiuterizuoto žinių ir kompetencijų patikrinimo, vertinimo organizavimas).
ESEC direktorės dr. M. Stonkienės teigimu, informacinių ir komunikacinių technologijų taikymas studijose neturi iš dėstytojo reikalauti nepamatuoto papildomo laiko, itin gilių technologinių virtualių mokymosi terpių ar kompiuterinės egzaminavimo sistemos žinių – e. studijų sistemoje svarbiausia išlieka dalyką dėstančio dėstytojo kompetencija, individualus dalyko turinio pateikimas, dėstytojo poreikius atitinkančios žinių ir kompetencijų vertinimo sistemos sukūrimas – ESEC darbuotojų veikla turi užtikrinti techninę, technologinę ir su informacinių ir komunikacinių technologijų taikymu susijusią metodinę paramą, nes ESEC turi teikti dėstytojų, fakultetų, Vilniaus universiteto poreikius atitinkančias paslaugas kuriant, palaikant ir tobulinant e. studijų sistemą VU.
Gintarė Petkevičiūtė
Komentarų nėra. Būk pirmas!