Nuo 2006 m. birželio 1 d., įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 2.5 priemonę „Žmogiškųjų išteklių kokybės gerinimas mokslinių tyrimų ir inovacijų srityje“, Vilniaus universiteto Karjeros centre vykdomas projektas „Vilniaus universiteto Karjeros centro veikla organizuojant magistrantų bendrųjų kompetencijų, atitinkančių darbo rinkos poreikius, praktinį ugdymą“. Projekto pabaiga – 2008 m. gegužės 31 d. Jam įgyvendinti skirta 1185 tūkst. litų parama iš Europos socialinio fondo. Likusi 83,9 tūkst. litų suma finansuojama iš Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.
Globalizacijos sukeltas konkurencijos augimas, žinių ekonomikos plėtra iškelia aukštąsias mokyklas baigusiems specialistams naujus reikalavimus: norėdami išlikti kompetentingi savo srityse jie privalo nuolat gilinti įgytas žinias ir tobulinti profesinius įgūdžius, greitai prisitaikyti prie kintančių darbo veiklos reikalavimų. Šiandien darbdaviai pageidauja, kad aukštosiose mokyklose darbui rengiami žmonės būtų ne tik aukšto lygio profesionalai, bet ir kūrybiški, inteligentiški, mokėtų pritaikyti savo žinias ir gebėjimus naujose situacijose, pastebėtų problemas, darytų pagrįstus sprendimus, orientuotųsi sudėtinguose socialiniuose santykiuose, gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti bei mokytųsi visą gyvenimą. Šių įgūdžių bei gebėjimų visumą sudaro bendrosios kompetencijos.
Vykdant projektą 185 magistrantams buvo surengti bendrųjų kompetencijų ugdymo seminarai šiomis temomis: „Emocinė inteligencija“, „Efektyvus savęs pristatymas“, „Konstruktyvus bendravimas“, „Sudėtingų situacijų valdymas“, „Veiklos planavimas ir savo darbo organizavimas“, „Vadovavimas ir lyderystė“, „Efektyvus komandos darbas“, „Problemų sprendimas“. Dar 265 magistrantai iš Lietuvos aukštųjų mokyklų turės galimybę ugdyti minėtas kompetencijas šių metų rudenį.
Šiuo metu Vilniaus universiteto Karjeros centre yra rengiama magistrantų bendrųjų kompetencijų įvertinimo sistema, kurios pagalba 150 magistrantų bus įvertintas bendrųjų kompetencijų lygis. Vertinimo metu magistrantams pateikiamas klausimynas ir praktinių užduočių rinkinys. Atlikus įvertinimą, kartu su Karjeros centro psichologais magistrantai aptars bendrųjų kompetencijų įvertinimo rezultatus, tolesnes ugdymo galimybes.
Projekto įgyvendinimo pabaigoje bus sukurta magistrantų integracijos į darbo rinką monitoringo sistema, kurios pagalba būtų galima rinkti informaciją apie aukštosiose mokyklose rengiamų specialistų įgytų bendrųjų kompetencijų atitikimą darbo rinkos poreikiams. Veiklą vykdo projekto partneris Darbo ir socialinių tyrimų institutas (DSTI). Numatyta surinkti ir išanalizuoti 480 magistrantų, 500 darbdavių ir 270 dėstytojų pateiktą informaciją. Gauti duomenys leis įvertinti studentų, darbdavių bei dėstytojų požiūrį į bendrųjų kompetencijų svarbą aukštųjų mokyklų absolventų padėčiai darbo rinkoje, ugdymo ir vertinimo poreikį, įgytas bendrąsis kompetencijas. 2008 m. pradžioje ruošiamasi parengti magistrantų integracijos į darbo rinką studiją, kurioje bus išanalizuota esama situacija ir pateiktos išvados bei rekomendacijos dėl bendrųjų kompetencijų vertinimo ir ugdymo modelių tobulinimo. Remiantis atliktų tyrimų rezultatais, bus apibendrinta bendrųjų kompetencijų įtaka magistrantų karjerai darbo rinkoje, parengtos rekomendacijos, kaip tobulinti magistrantūros studijų programas.
Laukiami projekto rezultatai bus reikšmingi, nes:
- patirtį, įgytą kuriant bendrųjų kompetencijų ugdymo ir vertinimo modelius bei vieningą magistrantų karjeros monitoringo sistemą, galės pritaikyti visos suinteresuotos Lietuvos aukštojo mokslo bei profesinio rengimo institucijos;
- magistrantų karjeros monitoringo studijos rezultatai bei išvados pasitarnaus Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijai formuojant aukštojo mokslo plėtros strategiją;
- tyrimų rezultatai bus naudingi aukštojo mokslo ir profesinio rengimo institucijų karjeros centrų veikloje, teikiant ir tobulinant profesinio konsultavimo ir orientavimo paslaugas;
- projekto ataskaitos, parengti moksliniai straipsniai bei baigiamosios projekto konferencijos medžiaga pasitarnaus plačiam bendrųjų kompetencijų ugdymu bei įvertinimu suinteresuotų asmenų ratui (mokslininkams, darbdaviams, pedagogams ir kt.), kuriant bei diegiant kompetencijų ugdymo bei vertinimo sistemas ateityje.
Komentarų nėra. Būk pirmas!