Vilniaus universiteto rektorius 2007 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. R-293 patvirtino Vilniaus universiteto darbo tvarkos taisykles (toliau – taisyklės), kurias rengė rektoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė. Šios taisyklės – tai vietinis (lokalus) norminis teisės aktas, nustatantis darbo tvarką Universitete, reglamentuojantis darbuotojų ir darbdavio tarpusavio santykius darbo metu.
Parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, įstatymais ir kitais norminiais dokumentais, taisyklės nustato darbuotojų priėmimo, atleidimo tvarką, pagrindines darbdavio ir darbuotojo teises ir pareigas, darbo režimą, poilsio laiką, darbuotojų skatinimo galimybes ir tvarką, nuobaudas ir kitus Universitete darbo santykius reguliuojančius klausimus. Šio dokumento nuostatomis privalo vadovautis visi Universiteto darbuotojai, o atskirai taisyklėse nustatytais atvejais – ir Universiteto lankytojai, studentai, rezidentai ir pan.
Norėtųsi ypač atkreipti dėmesį į kai kurias taisyklių nuostatas. Numatoma, kad darbuotojas, gavęs antrąjį darbo sutarties egzempliorių, turi pasirašyti darbo sutarčių registravimo žurnale, kurį pildo ir saugo atsakingas padalinio darbuotojas. Padalinių vadovai pasirašytinai privalo naujai priimamą darbuotoją supažindinti su padalinio nuostatais, pareigybės aprašymu, darbo tvarkos taisyklėmis ir kitais dokumentais, kuriais šis vadovausis savo veikloje. Atleidžiamas darbuotojas privalo atsiskaityti su Universitetu, t. y. grąžinti gautas darbo priemones, dokumentaciją ir pan., o Universitetas – atsiskaityti su darbuotoju įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.
Dažnas darbuotojas, dėl ligos ar kitų priežasčių negalėdamas laiku arba visai atvykti į darbą, ne iš karto apie tai praneša tiesioginiam savo vadovui. Todėl taisyklėse įrašyta, kad darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti padalinio vadovą apie negalėjimo atvykti į darbą priežastis.
Nesusipratimų kildavo dėl nedarbingumo pažymėjimo pateikimo tvarkos. Nedarbingumo pažymėjimą Finansų ir ekonomikos direkcijos Darbo užmokesčio ir stipendijų apskaitos skyriui reikia pateikti per penkias darbo dienas. Be to, susirgęs ar dėl kitų priežasčių negalintis atvykti į darbą darbuotojas (arba jo įgaliotas asmuo) privalo apie neatvykimą ir jo priežastį pranešti tiesioginiam savo vadovui.
Drausminių nuobaudų skyrimo atveju būtinas darbuotojo raštiškas pasiaiškinimas dėl darbo drausmės pažeidimo. Tačiau jo nepateikus padalinio vadovo nustatytu laiku darbuotojui gali būti skiriama drausminė nuobauda ir be pasiaiškinimo. Su skirta drausmine nuobauda darbuotojas supažindinamas pasirašytinai.
Bendrųjų vidaus tvarkos reikalavimų dalyje aptariamas darbuotojų elgesys darbo vietoje ir Universiteto patalpose bei teritorijoje, taip pat darbuotojų įėjimo į Centrinius rūmus darbo, poilsio ir švenčių dienomis tvarka ir Universiteto automobilių naudojimosi tarnybos ar ne darbo reikmėms tvarka.
Aptarta prašymų ir skundų priėmimo bei nagrinėjimo tvarka, prašymų pateikimo Personalo direkcijai terminai, išvardyti materialinės atsakomybės atsiradimo, materialinės žalos atlyginimo pagrindai, taip pat darbo ginčų sprendimo tvarka.
Su taisyklėmis kiekvienas darbuotojas bus supažindinamas pasirašytinai.
Manome, kad Vilniaus universiteto darbo tvarkos taisyklės, parengtos remiantis šiuolaikine teisine darbo santykių baze, padės išspręsti darbo tvarkos klausimus Universitete.
Rūta Kunčinienė, VU personalo direktoriaus pavaduotoja
Komentarų nėra. Būk pirmas!