Spalio 30 d. Vilniaus universiteto Filologijos fakultete buvo pristatytas leidinys „Lithuania Superbrands 2007″. Į šį renginį susirinko daug svečių, atstovaujančių prekių ženklams, kurių dauguma yra žinomi ne tik Lietuvoje, bet ir už šalies ribų.
„Lithuania Superbrands 2007″ leidinyje aprašomi 28 prekių ženklai, kurie buvo pripažinti išsiskyrę Lietuvos rinkoje savo įtaka, vertybėmis, sėkmės istorijomis ir originalumu. Leidinio pristatymo vieta taip pat buvo pasirinkta neatsitiktinai. Tarp stipriausių prekių ženklų yra ir Vilniaus universitetas.
„Superbrands” sąrašas sudaromas daugiau nei 70 šalių. Kiekvieną tokį sąrašą rengia rinkos ekspertai ir nuomonių lyderiai, sukaupę vertingos patirties ir žinių – jie sudaro specialią ekspertų tarybą. Lietuva yra pirmoji iš Baltijos šalių, paskelbusi „Superbrands” sąrašą, o Vilniaus universitetas tapo pirmuoju universitetu pasaulyje, kuriam buvo suteiktas „Superbrands” titulas. Pats titulas yra suteikiamas trejiems metams. Kitas stipriausių Lietuvos prekių ženklų reitingavimas įvyks 2010 metais.
Į „Lithuania Superbrands 2007″ sąrašą kaip Lietuvos rinkos žaidėjai pateko „Akropolis”, „Alita”, „Pieno žvaigždės”, taip pat prekių ženklai, gerai žinomi visame pasaulyje – tokie kaip „Jacobs”, „McDonalds”, „Nokia”. Turint galvoje, kad prie prekių ženklų buvo priskirtas Vilniaus universitetas ir, pavyzdžiui, „Dviračio šou” bei Europos parkas, pats sąrašas gali pasirodyti nenuoseklus, tačiau viskas paaiškėja, kai įvardijami lyderių pasirinkimo kriterijai. „Superbrands” nevertina ekonominės prekių ženklo vertės ar funkcinių savybių. Ekspertų taryba atsižvelgia į jo reikšmės rinkoje, kuriamos emocijos ir netgi teikiamo identiteto visumą”, – aiškina Lietuvos „Superbrands” ekspertų tarybos pirmininkė, ryšių su visuomene agentūros „Saldo partneriai” rinkodaros komunikacijos konsultantė Vilija Ralaitė.
„Superbrands” vadovas Billas Colegrave‘as per „Lithuania Superbrands 2007″ prezentaciją siūlė plačiau žiūrėti į angliško žodžio „brand” prasmę. Pasak jo, prekės ženklas – tai ne tik vardas ar prekė, bet ir tam tikra strategija ir filosofija, leidžianti pasiekti sėkmės aukštumas. Jis pažymėjo, kad kiekviena šalis turi daug „brandų”, sukurtų joje ar atėjusių į jos rinką iš užsienio, bet ne visi prekių ženklai sugeba užkariauti rinką, įsitvirtinti joje. „Superbrands” titulo nusipelno tik laiko ir vartotojų pasitikėjimo patikrinti ženklai.
„Lithuania Superbrands 2007″ pasirodymas svarbus ne vien į šį sąrašą patekusių prekių ženklų atstovams. Pasak V. Ralaitės, šis leidinys yra geriausias rinkos veidrodis, galintis pristatyti Lietuvą užsienyje. „Albume pateikiami lietuviški prekių ženklai įeis į nepriklausomos Lietuvos ekonomikos istoriją kaip geriausi verslo sėkmės pavyzdžiai”, – teigia ji.
Viktoras Denisenko
Komentarų nėra. Būk pirmas!