Ekonomikos fakulteto studentų atstovybė vasario 27 – kovo 1 d. organizuoja Jaunojo verslininko konkursą. Jame kviečiami dalyvauti geriausi verslo vadybos ir ekonomikos studentai iš Baltijos jūros regiono šalių. Projekto metu dalyviai gali išbandyti savo teorines žinias ir loginį mąstymą dirbtinėje verslo aplinkoje.
Konkurso eiga
Kiekvieną konkurse dalyvaujančią komandą sudaro keturi nariai, kurie gali būti susibūrę iš skirtingų universitetų, tačiau privaloma sąlyga – studijuoti ekonomiką arba verslo vadybą. Šį projektą sudaro trys užduotys – esė rašymas, simuliacinis žaidimas ir atvejo analizė.
Konkurso atrankinė užduotis yra esė. 2005 m. dalyviai rašė tema „Azijos ekonominio augimo įtaka Europos Sąjungai”, 2006 m. – apie Baltijos regiono priklausomybę nuo Rusijos energetinių resursų ir jos įtaką regiono šalių ekonomikai. 2007 m. tema – „Žmonių senėjimo problema Europos kompanijose”. Įvertinus šias užduotis atrenkamos 12 komandų, kurios pakviečiamos dalyvauti kitose konkurso dalyse. Šių metų esė temą pateiks „Respublikos” leidinių grupė.
Antroji užduotis – simuliacinis žaidimas. Iki šių metų dalyviai žaisdavo CELEMI simuliacinį žaidimą, tačiau jau šiemet jo vietą užims CESIM. Nors ir sudėtingos, žaidimo užduotys yra intriguojančios ir pateikia daugybę iššūkių, su kuriais studentams teks susidurti akis į akį tikrajame verslo pasaulyje. Kaip ir visada, teisingi sprendimai ves į sėkmę, o ne tokie sėkmingi suteiks neįkainojamos patirties sprendžiant problemas.
Trečioji konkurso dalis savo sudėtingumu nenusileis ankstesnėms – dalyviai mėgins išanalizuoti konkretų verslo atvejį. Jau žinoma, kad antrus metus iš eilės šią užduotį rengs SAMPO bankas, kuris visada aktyviai ir geranoriškai remia studentų tobulėjimą skatinančius konkursus ir projektus.
Akivaizdu, kad konkursas nebus orientuotas vien tik į darbą – dalyviai turės galimybę pasiklausyti išskirtinės paskaitos, dalyvauti netradicinėje ekskursijoje, artimiau susipažinti ir bendrauti teminiame socialiniame vakare.
Palaiko ir akademinė bendruomenė
Apie Jaunojo verslininko konkursą teigiamai atsiliepia ne tik jo dalyviai, bet ir VU Ekonomikos fakulteto administracija bei dėstytojai. Dekanė prof. dr. B. Galinienė džiaugiasi: „Šaunu, kad studentų atstovybė rodo iniciatyvą ir organizuoja tokius konkursus – tai yra naudinga tiek dalyviams, tiek patiems organizatoriams.” „Visus studentų iniciatyvą, verslumą, praktinės patirties ir įgūdžių įgijimą skatinančius renginius vertinu teigiamai, ypač – kai tokius renginius inicijuoja ir įgyvendina patys studentai”, – antrina dekanei Marketingo katedros dėstytojas Algis Gaižutis. Doc. dr. Ramūnas Časas pažymi, kad ypač sveikintina tai, jog konkurso rengimo idėja kyla iš pačių studentų – tokių renginių tikrai nėra daug.
Kalbant apie studentų pasiruošimą, kelerius metus iš eilės teisėjavęs dėstytojas R. Časas sako, jog dalyvių lygis gana įvairus. Taip pat teisėjo duonos paragavęs A. Gaižutis teigia, kad studentai gan rimtai rengiasi konkursui, varžybų atmosfera motyvuoja susikaupti, pasitelkti visus turimus išteklius ir gebėjimus, o silpniau pasirengusių komandų būna vos viena kita.
Visi pašnekovai tvirtina, jog didžiausia konkurso nauda – praktinis žinių pritaikymas. Tačiau taip pat labai svarbios ir užsimezgusios pažintys su nenurimstančiais, verslo idėjų kupinais ir labai kūrybiškais studentais iš kitų universitetų bei šalių, komandinio darbo principų mokymasis. Konkursas yra puiki galimybė praktiškai pritaikyti savo žinias, įgūdžius, kūrybiškumą.
Organizatoriai
Jaunojo verslininko konkursą organizuoja Vilniaus universiteto Ekonomikos fakulteto studentų atstovybė (EF SA). Tai vienas stipriausių ir didžiausių VU studentų atstovybės padalinių. Prie organizacijos kasmet prisideda daug naujų, iniciatyvių narių, kurie, dirbdami drauge su jau patyrusiais studentais, įgauna vertingos patirties. Dėl nuolatinio atstovybės tobulėjimo kasmet išsikeliami ir pasiekiami vis aukštesni tikslai.
Jaunojo verslininko konkursą EF SA pirmąkart surengė 2004 m. Nuo to laiko šis konkursas – vienas didžiausių kasmetinių EF SA organizuojamų renginių, kuriam būna mobilizuojamos nemažos studentų pajėgos. „Su kiekvienais metais džiaugiamės, kad rengiami konkursai vis brandesni, idėjos – novatoriškos. Tai – neabejotinas organizatorių nuopelnas”, – sako A. Gaižutis. Studentų aktyvumu rengiant konkursą džiaugiasi ir dekanė: „Jau ne kartą sakiau, kad mūsų studentai yra labai aktyvūs. Manau, kad ryšys tarp administracijos ir atstovybės yra naudingas abiem pusėms.” „Tikrai džiugu, kad tai studentų iniciatyva, kuri leidžia konkurso dalyviams užčiuopti tikrąjį rinkos pulsą, parodyti savo kūrybiškumą ir įgyti praktinės patirties”, – sako marketingo projektų vadovas Mindaugas Dambrauskas. „Labai palankiai vertiname tai, kad projektas tęstinis, – tai padeda sukaupti didesnę patirtį ir užtikrina, kad kiekvienais metais konkursas bus geresnis nei ankstesniais”, – teigia Mindaugas Savickas, „Tele2″ marketingo direktorius.
Dalyvauja verslo įmonės
Konkurse yra numatytas ir aktyvus verslo bendruomenės dalyvavimas.
Dvi iš trijų konkurso užduočių bus parengtos sėkmingai rinkoje dirbančių įmonių: atrankinės konkurso užduoties rengimu užsiims „Respublikos” leidinių grupė, o atvejo analizės užduotį jau antrus metus pateiks pagrindinis konkurso rėmėjas SAMPO bankas.
Prie rėmėjų būrio šiemet prisidėjo ir viena sėkmingiausių telekomunikacijų bendrovių Lietuvoje „Tele2″. „Remiame, nes puikiai žinome, ko reikia verslui, – sako M. Savickas, „Tele2″ marketingo direktorius. – Konkursas skatina studentų kūrybiškumą, o kūryba versle yra itin svarbi. Visa „Tele2″ istorija rodo, kad standartinių atsakymų versle nėra, nuolat reikia sukurti kažką naujo.”
Anot vienos konkurso partnerių UAB „Hewlett-Packard” vadovo Egidijaus Andriuškevičiaus, įmonė dalyvauja konkurse vedama keleto tikslų. „Pirmiausia, tai atitinka pasaulinę „Hewlett-Packard” filantropijos politiką ir socialinės atsakomybės tikslus plėtojant edukacines programas ir palaikant ne pelno siekiančių organizacijų iniciatyvas remti jaunimo ugdymą ir švietimą, – sako E. Andriuškevičius. – Be to, jaunimo iniciatyvų palaikymas suteikia joms didesnį pagreitį ir padeda jas perkelti į praktinį lygį.”
Anot „Hewlett-Packard” vadovo, verslo dalyvavimas panašiuose jaunimo projektuose suteikia įmonėms galimybę dairytis potencialių darbuotojų, įvertinant naująją kartą praktiniu būdu – dalyvių ekonomines ir vadybines žinias, taip pat jų sugebėjimą dirbti komandoje.
Dalyvių nuomonė
Kodėl dalyvavote šiame konkurse?
Mindaugas Vitkauskas (KTU komanda): „Pagrindinė dalyvavimo konkurse priežastis – maloni patirtis iš 2006 m. konkurso. Man buvo labai įdomu sužinoti, kokius naujus iššūkius sumanys organizatoriai.”
Vassa komandos atstovas: „Pirmoji mane įkvėpusi priežastis buvo galimybė pamatyti Lietuvą, kadangi studijuoju Suomijoje. Taip pat svarbu buvo ir tai, jog konkurse susipažinsiu su įvairiais žmonėmis iš skirtingų kultūrų.”
LT from LV (nugalėtojai): „Visų pirma norėjosi patikrinti, ar žinios, gautos universitete, yra naudingos realiame gyvenime. Be to, žinojome, kad daugumą dalyvausiančių komandų sudarys vyresni už mus dalyviai, taigi tai savaime buvo iššūkis – būnant pirmame kurse varžytis su tais, kurie jau pasiekė trečiąjį. Galiausiai, kai pamatėmė esė temas, nebeliko jokių abejonių – supratome, jog tai tiesiog pernelyg įdomu, kad praleistume.”
Ar dalyvavimas konkurse prisidėjo prie Jūsų sėkmės tolesnėse studijose ar karjeroje?
LT from LV: „Dabar dar sunku pasakyti – mums viskas prieš akis. Be jokių abejonių, konkursas suteikė platesnį vasaros praktikų pasirinkimą. Du komandos nariai šiuo metu dirba po konkurso pasiūlytose vietose. Studijoms, deja, negavome papildomų balų už dalyvavimą, tačiau besimokydami rinkodaros kurso jautėmės daug tvirčiau, kadangi jau buvome su tuo šiek tiek susipažinę.”
Lionginas (KTU komanda): „Kadangi turėjome galimybę studijuojant įgytas žinias pritaikyti artimose realiam verslui situacijose, labai pasikeitė mano požiūris į teoriją, kurią mokausi.”
Mindaugas Vitkauskas (KTU komanda): „Tiesioginės naudos savo studijoms nepajutau, tačiau, manau, dalyvavimas konkurse bus naudingas mano karjerai, kadangi įgijau praktinės patirties spręsti verslo problemas ir užmezgiau daug žadančių pažinčių.”
Ar dalyvautumėte konkurse dar kartą?
Vassa: „Jei turėčiau galimybę darkart dalyvauti tokiame konkurse, būtinai ja pasinaudočiau, kadangi tai suteikia progų svarbioms pažintims, naudingoms ateities karjerai ir bendravimui.”
LT from LV: „Be abejonės. Nė vienas mūsų nesijautė iššvaistęs savo laiko šiam konkursui – patirtis buvo verta visų įdėtų pastangų. Kas norėtų praleisti tokį renginį, kuriame gali kritikuoti banko marketingo strategiją, kai prieš tave sėdi jo rinkodaros skyriaus atstovai? Pajutome tikrovės skonį, o ne sprendėme nuobodžias „o jeigu…” užduotis. Būtent šią patirtį labiausiai vertiname, taigi negali būti nė kalbos apie nedalyvavimą konkurse.”
Lionginas (KTU komanda): „Visiems siūlyčiau sudalyvauti daugiau nei vieną kartą, nes organizatoriai visada pasistengia, kad konkursas kiekvienais metais suteiktų vis kitokios patirties.”
Ko palinkėtumėte būsimiems dalyviams?
Vassa: „Norėčiau jiems palinkėti, kad prisimintų, jog dalyvauti yra daug svarbiau, nei laimėti. Išnaudokite laiką bendravimui ir linksminimuisi. Nors… pergalė yra pergalė!”
LT from LV: „Nepamirškite naudotis savo nuojauta. Laimi ne tie, kurie turi daugiausia žinių, o tie, kurie gerai įsijaučia į situaciją. Pasitikėkite savimi, o ne knygine išmintimi.”
VU EF SA infor.
Komentarų nėra. Būk pirmas!